ImageÅh, vad jag vill hylla det där med att ha en träningsvän, och jag har verkligen haft tur att ha fått tag i en grym en! Vi har likt tänkt kring träning, och ingen av oss är sällan lat att inte hänga på när den andra ska iväg. Det är GRYMT, vilken pepp man får, men framför allt, vilka pass vi får till!

Min tanke var att ta en extra lång helg, och åka hem till övik redan ikväll. Men träningssuget fanns fortfarande kvar när jag kom hem, så det fick bli en halv mil med mina nya springskor och Nittra. Jag har ganska lätt att hamna i samma mönster i min träning, som kanske inte ger den variation och resultat som jag är ute efter, så idag la vi upp springningen i intervaller. Personbästa på fem kilometer blev resultatet, sedan om det var mina springskor som var anledningen eller om all träning faktiskt börjar ge resultat i konditionsväg är ännu oklart. Fruktansvärt skönt, och fruktansvärt vad mina ben känner sig totalt döda just nu.

Annars har jag passat på att ta min lediga kväll hemmavid, ovanligt för att vara mig, men jag har fått tvätten tvättad och lägenheten helgsstädat & kvällsfikat i magen.

En tidig kväll väntar, klockan åtta kickar våra föreläsningar igång imorgon, halvtröttsamt att komma upp och hinna ut på den vanliga morgonspromenaden innan det. Den där extra timmen gör verkligen så mycket på morgonen, men vet ni, sedan väntar helg, övik, familjen, skidåkning, hundträning, och det blir så underbart!

ImageImage

