nittra32_1.jpgDricker te, och tar en paus från allt pluggande. Vi har bara roat oss med några timmar i skolan, löpning i solen & intag av mat, all annan tid har gått åt till plugg eller tänka plugg idag, typ. Lite sådär med andra ord.

Annars rullar livet på, cykeln går fint, vädret är bra, hunden mår toppen osv. Förutom att cykeln inte fungerar, vädret är knas för att vara februari, men hunden mår bra i allafall, (som ligger upp och ned i soffan & verka nöjd över att inte behöva tentaplugga, skönt för henne.) Men livet rullar på, med eller utan fungerade cykel helt enkelt. Som morot i det hela har jag en flygbiljett bokad ner till Västerås och en efterlängtad Sofie i slutet av denna månad, en hel drös vänner som kommer hem över påsk & festligheter kommande helger med fint skogisfolk. & världens finaste klasskompisar & hund gör ju inte precis tider som dessa sämre heller. bästa!

Men livet är väl inte så där superjättespännande just nu ändå, och just precis nu är jag lite avundsjuk på alla mina vänner som passade på att resa land och rike ute i världen istället, men jag vet att det är tentapluggandedeprimerandemaja som talar, & jag känner att det är dags för en kvällspromenad med den gråa lurviga sambon & lugn musik i öronen. Sedan får giten bli mitt sällskap ikväll. Imorgon är det fredag gott folk, helg med andra ord, & enligt mig är helgen helig, men i tentatider flyter vecka, helg, dag & natt liksom ihop. Mest troligt blir det någon dag i Övik, då det råder festligheter i lägenheten (inte pluggvänligt med andra ord..!) men jag är inte säker, vi får helt enkelt se vad som faller oss framför fötterna.!

En sak som är säkert, det är att det blir lite tyst här tills tentan är bortgjord, för all min ickepluggandetid lägger jag hellre ner på Nittris, vännerna & träningen än vid datorn, så tillsvidare; Simma lugnt! & förhoppningsvis blir det även lite mer hundprat i bloggen framöver, för jag gissar att det är många som kommer hit och vill läsa om det egentligen?! hejsvejs. 

 

