Det börjar bli en vana för mig att vakna innan väckarklockan slår sin ton, så trots att klockan inte var mycket alls. Hade jag hunnit packat, rensat & gjort fint i garderoben  (nödvändigt!!!, och jag hoppas att mamma blir lite stolt över mig, att jag kan ha ordning & redo på mina kläder minsann… Faller väl inte i vanlighetens tecken precis..) innan jag kickade igång dagen på riktigt.

Klockan nio stod jag redo utanför Agnes lägenhet, hon hade lovat frukost & plugg, och så blev det. Efter sju timmar kände vi att vi behövde en rejäl paus, så vad passade bättre än ett pass på Iksu liksom?!

Idag har jag även fått två positiva besked, chefen ringde från jobbet & sa att jag får forma mitt schema nästan hur jag vill i sommar, så lämnade in mitt förslag direkt, så skulle hon fixa det så gott det gick.! Ett par lediga dagar i slutet av juni vart jag i alla fall garanterad för då vankas spårläger, roligheter!!

Sedan fick jag veta ett tentaresultat, på en av de svåraste kurserna jag har läst, & även det var ett positivt besked. Så himla bäst alltså!

Fast jag antar att jag har mycket att tacka Martin om det, för det är minsann tur att man har smarta vänner runt omkring sig. För helt ärligt, sanna vänner är verkligen det finaste man kan ha.! & en mormor som min, såklart.

Tvättmaskinen går på högvarv, & pluggböckerna väntar på mig. Imorgon klockan två har jag lov, imorgon klockan två är vi påväg söderut. Så fruktansvärt skönt!

nittra049_1.jpg

