Påsken börjar lida mot sitt slut, liksom även min arbetshelg har gjort. Trots att det bara var en liten timmes sömn som försvann i natt, trodde jag helt ärligt att det var någon som skämtade med mig när jag skulle upp.

Som vanligt flyger timmarna iväg & bra var det, för efter jobbet vankades lydnadsträning med ett efterlängtat ekipage, sedan vi sågs sist har de lyckas knipa en silvermedalj i SM pulka samt blivit årets andra bästa rapporthund i Sverige, hur himla bra som helst ju!! Bäst helt enkelt!

Det var underbart att äntligen få till en träning igen tillsammans, och det kan nog vara just dessa träningar som jag saknar som allraallra mest under Umeåtiden. Redan imorgon ska vi ses igen, för lydnads & spårträning. Lovely! Nittra klagar nog inte, hela hon utstrålar glädje när det kommer till att få jobba, lillskatten!

Under dessa påskdagar har solen lyst med sin fulla närvaro, timmarna som inte har spenderats på jobbet, har helt enkelt spenderats utomhus & dessutom på den årliga underbaraste påskmiddagen hos mormor.! En fin påsk, verkligen.

Imorgon, måndag, milen med springskorna, hundträning, utetid, Umeå. Dags att krypa ner i sängen med andra ord, & gosa in sig i världens bästa päls. 20120408-183828.jpg

