Jösses, vilket underbart väder det har varit idag! En helt ledig dag dessutom, såklart passade vi på att spendera så mycket tid som möjligt ute, förstår inte riktigt de som kan sitta inne när solen lyser utanför fönstret, D-vitaminboost är återigen påfylld.!

Började morgonen med att ta en springtur med Nittra, ville testa något nytt & som inte är så utforskat som mina slingor hemmavid. Dock blev det inte någon hiss, utan snarare diss. Efter sju kilometer gav jag upp, inte för trötthetens skull utan för nästan hela vägen var täckt av smältis & benen fick mer fokusera sig på att hålla balansen än att driva framåt, usch!

Skyndade mig i duschen & i med frukost, sedan blev det tre härliga timmars hundträning med Ulrika & gossarna. Först körde vi genom lydnad med varje hund, därefter fick Nittra & Dalton varsitt hårtspår, båda jobbade på bra, men jag längtar tills skogarna är snöfria och man kan bege sig ut och spåra där!

Fortfarande när jag kom hem sken solen & värmde gott, en timme i solen mot garagetväggen & en timmes promenad fick avsluta vår dag ute, hur härligt som helst!!

Alldeles nyss kom jag tillbaka till Umeå efter att ha varit borta i en och en halv vecka, känns som jag nyss begav mig till Västerås… Välbehövlig ledighet har det varit i allafall, det är en sak som är säkert, & eftersom Engman kom och hämtade mig i Övik när han ändå var påväg norrut, passade jag på att packa med mig en hel del, så en annan sak som är säkert är att väskorna ska vara uppackade innan sömn väntar. Så bäst att sätta igång med andra ord!

Tackochgodnatt!

DSC_1831DSC_1834

