Klockan nio befann vi oss på klubben, jag & mina två guldtjejer. Lydnadstävling vankades, och eliten var först ut. Man kände sig verkligen sugen på att tävla, och många frågade vad vi gjorde på fel sida av planen.. Ja, det kan man ju undra… ; ) Efter elitens fyra hundar hade gjort sina program var det dags för Ulrika & Dalton att göra debut i trean, som var dagens höjdpunkt att se. Men jag kan ändå inte låta bli att vara lite spänd när mina träningskompisar ska in och tävla, man vill ju att det ska gå bra..! ; ) Men Ulrika har en helt otrolig lydnad på sina hundar, och detta resulterade såklart i fina poäng och ett första pris, och därmed är även Dalton en elithund, wiiiie, så roligt!!! 

Vi skippade att stanna och titta på ettan och tvåan, och åkte hem istället, bytte om till träningskläder och for ut och sprang i ett helt fantastiskt väder, 9,5 kilometer, & en otrolig känsla. Löpning är nog min träningsform… Även om det ibland är så galet tungt att man bara vill ge upp! ; ) 

Hunden är nöjd. Då är jag nöjd. Dags att få bort lite plugg, för ikväll blir det middag på O’learys med två saknade Övikstjejer. Det blir fint. Kalasfint. 

Ulrika med sin guldgosse, välförtjänta första pris-tagare!

Image

