ImageEn perfekt vårdag, & perfekta träningskompisar i form av Ulrika & pojkarna, en söndag i övik. Saknar att jag inte har samma tillgång här uppe, det skulle vi behöva, både jag & Nittra. Men desto bättre är det att komma hem, och känna att man skulle kunna träna hund för evigt. Nåväl, nästan i allafall. 

Förkärlek till hundträning har vi allt!

Sent igår kom vi tillbaka till Umeå, det är rätt mysigt det med, allt har sin charm liksom. Jag har min gråa vän här uppe, och kommer nog ha det fram till sommaren. Vi försöker få till små träningspass när varje tillfälle ges, för jag tror ändå, iallafall för oss, att det är dessa små pass som är den stora grunden till resultat. Annars kan det vara rätt snävt med tidsutrymme att få in allt som har med skola att göra, träna hund, och träna sig själv. Men med rätt mycket struktur går allt att lösa! 

Idag kom vi fram till att vi ska springa ett mils lopp i slutet av maj, och vi skulle vilja få in sex x en mil innan dess. Tanken var att en av dessa skulle förbrukas redan imorgon, men efter dagens total traningpass är det frågan om jag ens kommer kunna gå normalt. sjukt jobbigt, men galet roligt! 

pluggpluggplugg, så lätt att smita ifrån & så svårt att sätta igång! Bara att bita i det sura äpplet och få något vettigt gjort helt enkelt. 

 

