Gårdagen var mysig, farfar fyllde år och mamma, pappa & Faxabraxa var på besök, trerätters på en fin restaurang med de nämnda och lite mer släktningar. Mysigt! 

Tanken var att sadla om när jag kom hem & joina resterande vännen som befann sig på kårhuset & dricka drinkar. Men jag var tröttare än tröttast när jag kom hem från restaurangbesöket så det fick bli en kväll i soffan istället. Inte helt fel de heller egentligen! 🙂

Nittris har varit dålig i natt, vilket har hållit mig vaken lite nu och då, som tur är hon bättre idag & jag fick nästan en chock när jag kollade på väckarklockan imorse, 10 över 10, vet inte senast jag sov så länge.. hahah! Välbehövligt antar jag!

Promenad i ett underbart härligt vårväder, och lydnadsträning med fokus på vittring, fjärren & inkallningen samt konan fick hänga med på ett litet hörn. Tre riktigt roliga moment enligt oss.! Däremot ff, vet inte vart jag ska börja där. Stress, stress och åter stress. Ljud, ljud och åter ljud. Bättre har det blivit, men det är så långt ifrån som jag vill ha det. Men kanske är det så, att schäfrarna sämsta moment är fria följet, för helt ärligt, har jag aldrig sett en schäfer som har ett wow-friafölj! 

Jag är så sugen att tävla utanför Sveriges gränser, och testa på en elittävling i något av våra grannländer. Har hittat både en utställning för Faxa & elittävling för Nittra, nu är det bara att få ledigt från jobbet som återstår… ; ) Sedan jobbar jag på att tagga upp Emelie, och hon verkar inte så svår taggad.. hihih! : )

Som rubriken lyder, skyttedag! Ojojoj, så roligt, Jag & Mimmi hängde på killarna och var ute vid skjutbanan ett par timmar, solen värmde gott, och det var riktigt kul att skjuta, med tjaaa, blandade resultat. Nittra har hängt med hela dagen, och jag har passat på att träna platsliggning med skott och budföring. Duktig tysk måste jag säga! 

Vilken härlig helg, och vet ni vad det bästa är, vi går bara måndag och tisdag.. Sedan att det står tentaplugg med fetstilt över hela veckan, det får man ta!  ; ) 

Vad jag älskar denna hund!!!! 

Image

