Denna dag alltså. Först börjar den med att få tillbaka ett tentaresultat, därefter kommer Agnes med jordgubbar för att fira tentaresultatet och som en motivation till tentapluggandet, till måndagenstenta. Bara tre tentor kvar nu innan sommaren, wooopwoop!

Jag tror nog aldrig att jag har tyckt det varit så förbaskat roligt att plugga till en tenta som denna gång, vi har aldrig haft så många lediga timmar inför en tenta, någonsin, men ändå spenderat så många av våra lediga timmar på skolan. Som en klasskompis sa igår ”Det är så gemytligt och så där underbart hemtrevligt här, och det är nästan tragiskt hur mycket tid jag spenderar i skolan.” & det är helt fantastiskt, att man kan trivas på ett ställe så bra, det måste ju vara på grund av människorna i ens omgivning. Men ibland undrar jag hur effektivt man egentligen pluggar viss tid, och hur mycket man svävar bort om annat..? ; ) & jag känner att det är svårt att beskriva för andra, som inte är jägmästare, hur vi har det. Jag hörde innan jag började att det är något speciellt med gemenskapen och jag har absolut fått bevisat, att det verkligen är så.

Nu ikväll bjöd jag in mig själv till en nyfunnen jägmästarevän & myste med en film, åt vindruvor & pratade om livet. En alldeles perfekt fredagskväll då plugg & träning står på morgonens schema, därefter lunchdejt på skolan (ja, jag vet.. På en lördag… Patetiskt!!) , plugg, NITTRATID, plugg & kvällsmys hos några umeåfavoriter. 

På ett sätt ska det bli skönt med sommar, få lite andra perspektiv, men å ena sidan, sommaren kommer innebära en del hejdån, av folk som man lärt känna på denna tid, av folk man verkligen tycker om, som ska vidare, plugga på annan ort, och till och med, i andra länder. Därför väljer jag att spendera så mycket av min tid kvar i Umeå för denna termin, även om jag ibland kan längta hem till personer i övik, och kanske fokuserar jag inte allra mest på hundträning av den lediga tiden jag har, även om det var vårens tanke. Men ibland känns bara vissa saker viktigare än andra, och det gäller att prioritera. 

& jag som hatar att prioritera. crap. 

