Efter tre och en halv timme hos frisören igår eftermiddag gick jag därifrån med en kort frisyr (kortare) och några nyanser ljusare än innan. Sommarfint! & jag undrar varför jag inte prövat detta tidigare förr?!

Bestämde mig tidigare i veckan för att skippa dagens korta föreläsning, tydligen var det fler än jag som kände att man behövde lite ledighet efter tentaperioden, blev erbjuden skjuts av Rikard som skulle fortsätta söderut, kunde inte tacka nej till det erbjudandet liksom, och fy vad skönt det var att få en extra lång helg på hemmaplan. 

Och inte nog med det. Övik måste ha haft sin absolut varmaste dag för i år. En riktigt fantastiskt sommardag har det varit med strålande väder hela dagen lång minsann, lite ovant med denna värme måste jag erkänna, men oj, så välkommet det är!

En morgon löptur med Nittra, uteservering & lunch (och lite shopping, såklart!) med min älskade vän H (återigen, bevisar det, att avstånd eller tidslängd, inte spelar någon roll, äkta  vänskap hålls alltid kvar!), ett långt och kvalitétsmässigt lydnadspass med Ulrika, grillning och filmmys hos H igen. & ni som inte sett Safe haven och gillar Nicholas sparks. SE DEN. (Sofieeee, DU MÅSTE SE DEN!) 

En helt fantastiskt fredag, som jag verkligen behövde, en hel massa övikstid, helt enkelt. Batterierna ska laddas; För imorgon är det full fart igen, jag & brudarna börjar i skogen där spår & lydnad vankas med en person som jag inte träffat på år och dar känns det som! FY VAD JAG ÄLSKAR ATT HA EN PLUGGFRI HELG. Bara så alla vet. 

ImageImageImage

