03:45 ringde väckarklockan i morse, strax därefter var vi påväg mot Östersund för vorstehklubbens årliga utställning. Alltid, alltid, tar utställning 150 gånger längre tid än vad som beräknas, och när det väl var tikarnas tur gick det undan. Domaren tyckte tikarna hade hög klass för dagen & alla var väldigt välvisade, så det blev hård konkurrens. Efter utgallringen var det fortfarande ett gäng kvar, bland annat Faxabraxa som fick excellent, väl i konkurrensklass blev hon placerad som trea & fick ett CK! tjoohoo, så roligt! 

Inom vorstehvärlden räknas ett Ck som Cert, för att förr i tiden fick domarna dela ut fler cert till hundar, nu är reglerna ändrade, men tre stycken Ck & ett andra pris på jaktprov leder till ett championat. Alltså har vi kommit vårt första steg mot ett utställningschampionat. Nästa utställning är om exakt en månad, och jag som inte ens gillade att ställa ut…? ; ) 

Kritiken lyder så här;

Tilltalande tik, mkt bra huvud med bra prop. och passande ögonfärg, utmärkt hals och rygg o kors. Utmärkt över och underlinje, välvinklad runt om, med passande benstomme, vägvinnande och balanserade rörelser. Välvisad! 

Solen har varit med oss hela dagen, och jag känner mig helt tagen av värmen! Snart kommer Richard och hämtar upp mig, så jag ska ta och packa ihop mina saker. En helg går verkligen så himla fort, men jag har fått mycket påfylld energi! Förra veckans festlighetsvecka ska bli denna veckans träningsvecka, det känns bra för fy, vad sliten man blir av att inte leva helt rätt! 

En blandning av helgen i bilder! Enjoy!! 

ImageImageImageImageImageImageImage

