Image

Jag sitter och svär över en skoluppgift, men nu har jag upplyst om förstärkningshjälp, så förhoppningsvis blir jag kvitt den snarast. Vore mer än gött!

Sommaren är verkligen här, jeansshortsen är på, och nästan inga kläder alls behövs för att ta den där kvällspromenad (jämfört med för två månader tillbaka, då man höll på att frysa ihjäl!) Dagarna rullar på som det ska, i sin vanliga ordning, men visst känner man i både kropp & knopp att det börjar blomma för fullt ute! Urhärligt & det !!

Passade på att kliva upp lite tidigare i morse för att åka och simma, jag vill så gärna lära mig alla tekniker bra, men då min kära Emelie har flyttat söderut, gjorde jag mitt bästa att kolla på andra och försökte lära mig själv. Både en och två gånger kändes det som att jag höll på att dränka mig själv, skam den som ger sig! 

Upppiggande är det iallafall, att börja dagen med ett träningspass, och att vi dessutom fick sluta redan elva, gjorde det ännu bättre. En två timmars promenad med tysken, som var gladare än gladast över att få ta sig några dopp i Nydalasjön, det om något är lycka för Nittra!

Lagat matlådor, för att sedan möta upp några träningsfreak för ett cardiopass, och det kan ju vara det allra bästa, att träna med så träningsinspirerande människor!

Jag är trött, och jag vill bara bli klar med den här uppgiften. Imorgon & fredag är det exkursions dag, det gillar vi, för det betyder en hel dag i skogen, från tidig morgon till sen eftermiddag. Det är bökigt att ta med hund denna gång, så ibland är det verkligen tur att man delar lägenhet med någon! 

