Jag & favorit Emelie har varit iväg på årets resa. Det har blivit lite som en tradition att åka iväg på ett äventyr varje år, detta år bjöd som sagt på Trondheim & utställning. Våra mest trogna Nittra & Candie fick stanna hemma och blev utbytta mot ynglingarna i år. 

Vi passade på att stanna i Östersund på vägen dit, lite mys med lilla Klara & middag med Sofie & Petra. Jättemysigt att alla var samlade på samma ställe, det tillhör ju inte precis vardagen… Även om jag så önskar! 

Lite väl sent på fredagsnatten hittade vi till vårt superfina hotell, och det var bara att hoppa i sängen, för tidigt på lördagen skulle vi befinna oss på utställningen. Snabbt in och snabbt ut, kan man säga.. Men med oss ut fick vi ett norsk cert, cacib & blev BIM, wohooo, så roligt!! Finaste lillprinsessan minsann. 

Jag & Emelie var väl inte världens piggaste tjejer efter alldeles för få timmar med sömn, så vi åkte tillbaka till hotellet där vi fick oss en powernap för att sedan göra Trondheim. Så otroligt mysig & gemytlig bye. Vi strosade runt med hundarna och kikade på fina ställen och byggnader, tror vi alla var rätt trötta på kvällen.. ; ) 

Dag 2. & utställningsdag för Acke. Excellent fick lillgrabben med sig, finaste holländaren!! Vi kikade lite på agilityn och lydnaden, och lydnaden var bara rätt tråkig att se faktiskt, segare än segaste hundarna som jag sett på tävling.

Eftersom vi hade ett par timmar hem fick vi lov att åka i tid för att inte komma hem allt för sent, och jag var hemma nog sent ändå. Faxabraxa var rätt slut på när hon kom hem till Övik igen, nyttigt för en liten vorstehhjärna att följa med på våra äventyr! 

En jättemysig & bra helg i vårt käre grannland kan man sammanfatta helgen. Lite tråkigt att den är bortgjord på ett sätt, det är så mysigt att bo på hotell, bara vara & ha hundarna med sig! Förhoppningsvis, dröjer det inte allt för länge tills jag & Emelie ses igen! För ibland kan det gå lite väl länge i mellan, inte okej helt enkelt. 

Jag var rätt mör i kroppen när väckarklockan ringde lite väl tidigt i morse, & hamnade i  en liten dvala när jag kom hem från jobbet. Efter att ha övertygat mig själv, hade jag & Nittra avklarat 8 km löpning, och oj, vad glad man blir efteråt. Löpning är lätt den roligaste träningsformen, och det är så himla enkelt att ha med sig Nittra, man behöver liksom inte fundera, hon springer bara på och är inte den som bangar när jag peppar henne i intervallerna. Den absolut perfekta löpvännen alltså!

Jag är fortfarande rätt mör i kroppen av trötthet, kvällspromenad med min stora prinsessa sedan kvällsmys. Det är bara hon&jag ett par dagar, och så vi ska ha kvalitetstid. Jag & mitt finaste hjärtat. Bilder, enjoy. Fler kommer, tids nog. 

ImageImageImageImageImageImage

 

