Jag har haft 1½ dags ledighet, vilken lyx va? Den tragiska är bara att den är över om några timmar, och att jobbarhelgen snart sätter fart. Men vi hänger ingen läpp, snarare tvärtom. Vilka toppen lediga timmar vi har haft, så underbart! 

Lagom kring middagstiden igår mötte jag upp Ulrika. Ett spår till Dalton, ett till Nittris och ett viltspår till Faxa la vi. De två första krabaterna fick sig varsitt teknikspår, och den sista fick sig ett vanligt anlagsspår. När jag kom tillbaka efter att ha gått Daltons spår hade Ulrika dukat upp middag, supergott & supermysigt. Jag & Nittris har det allt för bra vi! 🙂

Image

 

Efter att hundarna hade krigat på fint ute i spåren, åkte vi och tränade lydnad, där även Tomas & Musse anslöt, de håller ju att fila inför bruksSM! Efter drygt fem timmar i farten, var både jag & tjejerna rätt nöjda att få krypa ner till sängs måste jag erkänna!

Efter att morgonens sysslor var avklarade åkte jag in till stan, köpa ett par nya springskor var målet. Som tur var så jobbade Hanna idag, så hon hjälpte mig att hitta det perfekta paret. Efter att sprungit på löpband och kollat mina löpsteg insåg vi båda att jag sprungit i fel skor hela mitt springades liv, jag springer och landar på insidan av foten (kobentsyndrom!!), vilket har jag gjort att jag inte har haft bra löpsteg och belastar benen fel. Helt otroligt att jag inte fått mer ont än vad jag kunnat få ibland ändå…! Under detta år var detta mitt tredje par springskor jag köper, TREDJE! Så jag bestämde mig för att slå på stort, bytte från mitt kära Nike till Asic, och bytte prisklass till en nivå högre, (som tur blev jag sponsrad lite av mina kära föräldrar!) MEN så himlasuperdupermega VÄRT. 

Jag kunde såklart inte låta bli att pröva dessa, och begav mig ut på en sjukilometersrunda när jag kom hem. Vilken skillnad, varför har jag inte bytt tidigare för??

Snart ska mamma hämtas från jobbet, tills dess ska jag krypa ner i sängen och plugga lite så jag inte känner mig allt för värdelös som inte pluggat idag. Jag känner, att jag kanske måste börja omprioritera lite nu, dessa sista sommarlovsveckor, som endast består av en siffra av två (2!!!!!). 

Vilken fredagskväll va? Men vet ni, det gör inget, för jag har så mycket roliga saker inplanerade i helgen så jag spricker (minus jobbet då, jag kan inte påstå att jag spricker över att vara där. hihihi!)

