Strax efter tio var vi framme hos Mari, dit Mia redan hade hunnit. Vi åkte ytterligare några kilometer där vi höll till idag med spåren kring Skules nationalpark, fint runt omkring med andra ord!

Vi gick varandras spår, och det kändes fint med ny doft & nya marker. Sju pinnar plus slut & ett rätt klurigt spår fick Nittris. & Lotta fick hänga med och agera utstörningshund och bara hänga med och få blodpudding utan att göra några större ansträngningar, som det ska vara om man är gammal & klok med andra ord!
Uppletade och budföring körde vi också på plats i skogen!
Åter till spåret, hon tog upp det bra, tog första vinkeln fint, sedan markerade hon en pinne halvdant i följt av att jag toooook belönade denna vilket hon svarade fint på. Det var snårigt som attan så kommande pinnar plockade hon upp och kom till mig i hopp om en toooook belöning, annars hade jag aldrig märkt av pinnarna när det var nog svårt att se till att stå på båda benen ; )
Mitt i allt så passade jag fint på att kliva i ett jordgetingbo, direkt ohärligt kan jag lova, som tur var låg Nittra tio meter före mig i linan & linan fick löpa ut när jag stod och ivrigt försökte rädda mitt ansikte. Hunden utan ett stick vilket kändes viktigast när hon jobbat på så bra! Kände mig halvtlabil av andra halvan av spåren men försökte att belöna varje pinne som världens jackpot! Sex pinnar + slut, & nog, årets bästa spårning av Nittra fick vi känna oss nöjda! Vi åkte vidare och körde platsliggning med skott innan vi avslutade med fika hos Mari. En väldigt mysig hundtränardag i fint höstväder! : )

Och jag? Än så länge har jag överlevt attacken, men känner mig inte i toppform! Somnade i soffan efter vi varit på vift i fem timmar. Ställer in kvällens löprunda & tar en långpromenad med Nittris&Lotta istället.
Rapport från övriga delar av tjejmile-gänget är inte heller strålande. Kanske inte världens bästa uppladdningsmånad för oss i år helt enkelt!? Men vadå, roligt ska vi ha ändå! ; )

20130902-180344.jpg

