Vi är åter i Umeå, med betoning på VI. Jajamän, den gråa faran är äntligen uppe igen! 

Helgen hemma i ljuva övik ägnade vi till stor del åt hundträning i olika former. I går träffades jag & Ulrika för spår, skotträning och lydnad. Nittra som aldrigaldrigaldrig har brytt sig om skotten tidigare blev riktigt berörd, (okej, riktigt berörd blev hon inte om man jämför med verkligen skotträdda hundar som jag skådat som bara vill fly!) Men hon blev riktigt berörd för att vara henne, under första skottet satte hon sig upp, la ner henne igen vilket hon var fruktansvärt skeptiskt åt.. Andra skottet ställde hon sig upp, la bak öronen och tyckte det hela inte alls var kul. Bröt träningen, kollade öronen för att förhoppningsvis få ett svar på hennes skumma reaktion, utan något fynd. Hade helst velat hitta en hel ljudförstärkare i hennes öron, men inte då.. Inte ens röda eller något spår till öroninflamation.. 

Superdupermegaroligt, att det händer två helger innan tävling…! : ( (Och japp, vi kom med i Umeå trots sååå många tävlanden!) Står som första reserv i Timrå men har bestämt mig för att avsäga mig den platsen. & till helgen ska jag hem och träna med mina superkompisar, och skotträna igen, och se om denna reaktion finns kvar. Om den gör det, stryker vi oss från Umeåtävlingen också. 

Hundträning alltså, kommer man någonsin bli klok på denna. Tror bestämt inte det! Tur att det är övervägande roligt, annars kan man undra vad man utsätter sitt sinne för.. 

Idag hade vi föreläsningsdag, vilket är skönt, för då går vi oftast lite kortare i skolan. Som idag alltså. Hundpromenad, hundträning, handling, och andra måndagssysslor har vi hunnit med. Sedan avslutade jag, Mimmi & Andreas dagen med ett pass på IKSU, svetten rann redan under uppvärmningen och passet var jobbigt på ett roligt sätt. Bra träning med andra ord!! 

Nittra har varit här och kikat flera gånger nu och kollat om det inte är dags för att sova, håller nog med henne. Denna hund alltså… Morgondagen kommer vi vara ute på exkursion hela dagen, och det absolut bästa, vi får ha hundarna med oss!

Tillsist, klicka in här. Tio minuter långt bildspel från Norra. Jag kan inte riktigt förstå att vi redan har gjort bort resan, så här i efterhand…  

 

