Jag var allt för trött igår kväll att ens orka starta upp datorn och få till ett inlägg om dagen. Dagen som bestod av över åtta timmars tävlande, men det var det värt. Så fruktansvärt värt. 

Vi samlades prick åtta för upprop, och genomgång av dagen. Vi började med budföring i skogen, 6,5 poäng pga att hon stannade efter halva sträckan och kollade bak. Extra kommando så var hon iväg igen.

Sedan var det dags för spåret, och jag var så fruktansvärt laddad. Vilket nog Nittra kände, hon spårade så himlahimla bra. Och just där mitt ute i skogen bestämde jag mig för att NU är jag nöjd. Vad som än händer framöver så har hon visat att jag kan lita på henne i spårskogen, så jag är nöjd. Så när hon plockade upp slutpinnen, och jag räknade pinnarna, sex plus slut (en borta i skogen), så skulle jag kunna börja gråta av stolthet. 

Hunden som jag för ett halv år sedan aldrig skulle ha tävlat en spårtävling med då, fick en NIA på spåret! Efter TowaLind-lägret i somras med hjälp av spårinstruktören Rune har Nittra verkligen förändrats som spårhund. Vilken lycka!

Sedan var det en lång väntan innan det var dags för lydnaden, men egentligen gjorde det inte så mycket. Det fanns många trevliga människor på plats, nya som gamla bekantskaper och dessutom var det flera grenar som folk deltog i. Riktigt stor tävlingshelg har det varit, och hundträningspeppen är återfunnen!

Vi började med lydnaden, vilket var en helt okej lydnad. Bästa var nog 9,5 på framförgående som jag trodde vi skulle nolla… Haha! Krypet var hon otroligt speedad, och rusade (kröp) i världens fart & gnällde, så vi fick en 5:a och en 6:a där. Annars hade vi alla poäng över 8,5. Vilket kändes helt okej, efter dagens äventyr! Tävlingsdagen avslutades med en platsliggning, och först här, kände jag den där stora nervositeten. Alla hundar låg fint vilket resulterade i 10:or till samtliga. Tjohooo!! 

Tänka sig att för tre veckor sedan tyckte hon inte alls om skotten! 

526,25 poäng och klassvinst av 14 ekipage. Men viktigaste av allt, UPPFLYTTNING! 😀 

Åh, vad jag är stolt, glad och alldeles kär i min fina hund. Vad hon har utvecklats!! 

Image

Men framförallt, utan Ulrika & Tomas hjälp hade vi inte haft uppflyttningen igår. De senaste helgerna har vi varit hemma varje helg och tränat, och Ulrika har ställt upp med att lägga spår, hjälpa till att skjuta när det började krångla och båda har hjälpt att klura i lydnadsdetaljerna, men framförallt att peppat oss från dagen vi anmälde oss till att vara på plats på prisutdelningen igår. Och inte nog med det, de tog sitt (sextonde!!) CERT i rapport igår, jösses så bra.!! Det är ni så himla värd, ni är verkligen något extra!

& inte nog med det, Sofie & Elvin fick även de uppflyttning på sin bruksdebut. Så himla roligt, och även det mycketmycket välvärd!! Tjohooo, så rolig tävlingsdag när det går bra för många!

NU vill jag bara ut och tävla meeeer! Får nöja mig med hundträning imorgon ute på klubben, tills dess, ska jag ta tag i tentaplugget igen. För det råder just.. Tenta imorgon! 

 

 

