Och så var det tisdag folket, vilket betyder att det börjar dra ihop sig både till inlämning av mitt herbarium och tenta på inventeringsdelen. Denna kurs som vi ägnar vår tid åt nu, tycker jag verkligen är jättesvår, så jag har bestämt mig för att Nittra ska få vara hemma i Övik tills kursen är tentad av, dagarna hemifrån är långa och det skulle inte vara rättvist att ha henne i lägenheten och jag behöver min tid i skolan… Även om jag som allra helst, skulle vilja ha henne här, hjärtevännen. Det är så tomt utan finaste tysken vid min sida! 

Och det är så tur att IKSU finns när man behöver släppa plugget och tänka på annat. Det handlar om att hitta självdisciplin, vilja, motivation och må bra helt enkelt! Och det som är bra med IKSU är att inga speciella tider behövs passas utan man cyklar helt enkelt dit när motivationen börjar tryna och man måste fylla på med ny energi. 

Så tills vidare får Iksu och mina fina vänner, för liksom, vad hade man gjort utan dessa, vara min stora energikälla, helt utan krav. 

Sedan vet jag att älskade lilla N har det så bra hemma, och egoistiskt vore det att besluta om något annat!

Till sist, så kikade jag lite på cancergalan under tiden jag pluggade igår kväll, vilket inte var särskilt smart av mig. I vissa fall storgrät jag, så tillslut för att få något plugg gjort fick jag lov att lämna tvrummet och inta köket, då alla människors olika historier blev mer intressant än räkneövningar och skattningar hit och dit. 

Däremot när jag gick och la mig började jag trycka på min mobil igen och hittade dessa tavlor, en av dessa ska snart sitta på min vägg, och jag tror att det blir den högra. Pengarna som dessa tavlor kostar går till föreningen ung cancer. Det tyckte jag var fint, för visste ni att 1/3 drabbas av just cancer. 

Take care!

ImageImage

