Men oj, inser att det var ett tag sedan ett inlägg hamnade här. Men det är väl så, att man kanske inte prioriterar bloggandet högst upp liksom.. 😉 

Förra veckan stod främst för tentaplugg, direkt efter tentan i fredags begav jag mig hemåt. En helg helt utan måsten, fullkomligt underbart! Pappa & jag bestämde oss för att ägna vår lördag på jaktmarkerna, och fick en fin dag med en del fåglar. Dock inte så många som ville offra sitt liv för oss, men de fanns iallafall! & vet ni, jag längtar tills jag har min egen jägarexamen i handen! Lite skadad av min utbildning kanskeeee….

Och på tal om jägarexamen, ojojoj, så många som trott att min utbildning går ut på att ta jägarexamen. Det verkar inte så enkelt att hålla isär jägarexamen och jägmästare visst… Bara att den sistnämnda tar fem år, vill säga…! 😉

Fars dags firande på söndagen och mys med familjen innan det var dags att bege sig till Umeå igen. För en gångs skull har vi rätt lugnt denna vecka, vi går bara 8-12 om dagarna så man hinner hem och ut på långpromenaden innan mörkret är fallen, hallelulja! 

Så jag har alltså Nittris uppe och det är sååå mysigt! Dock längtar vi lite till det är lite mer snö om marken, så att morgon och kvällspromenaden känns lite ljusare… Och snart är det juletider, och det blir så mysigt, älskar hela stämningen!

Klockan är inte jättemycket, men det är dags att sätta punkt, hundarna ska få komma ut en sista gång för dagen, träningsväskan ska packas och lunchen ska fixas, sedan blir det att krypa till sängs. Jag kommer behöva alla extra sovtimmar som jag kan samla på mig. För i morgonkväll väntar Allin-puben, och jag har en känsla av att det inte kommer bli särskilt jättemånga timmars sömn mellan onsdag och torsdag… 🙂 Meeeen kul ska vi ha, och jag har så där jättetur som har resten av kollektivet som ställer upp och tar hand om Nittris när hennes matte väljer att åka iväg och förtära alkoholiga drycker… 

Men vi ska faktiskt ägna oss åt lite skogstid med olika aktiviteter innan dess så lillahjärtat är nöjd, måste säga det igen, ååååh vad mysigt det är att ha hund uppe! 

