Helgen alltså, veckans bästa tidpunkt, helt klart. 

Igår så pausade jag pluggandet för dagen kanske lite för tidigt för att vara riktigt korrekt, med tanke på att mattetentan väntar på onsdag. Men istället så spenderade jag min eftermiddag och kväll på stan med A & E, först proppade vi i oss så mycket thaimat som det bara gick, buffé är alltid buffé liksom… Sedan satt vi några timmar i en biograf för att skåda den senaste filmen av trilogin, the hungergames; catching fire. Såsåsååå bra, förutom att slutet var sämst, ett äkta följa upp slut… Men vi hade en riktigt myskväll!

I morse passade jag på att göra min gröt i lugn och ro och satt framför nyhetsmorgon, äkta helgsmorgon och det är sååå mysigt! Gjorde ett tappert försök till plugg tills jag gladeligen insåg att klockan var ”möta upp Mia för ett cardiopass på Iksu”, Bland de bättre start man kan ha på en lördagsmorgon, och snacka om att hon är en inspirerande människa att träna med.! 

Lunch på skolan med ett par tappra pluggkamrater innan vi tillslut också försökte sätta oss in i denna värld. 

Och jag säger då det, allt blir så mycket roligare med ett par fina vänner omkring sig! För vad hade man gjort utan dessa, de små liven som höjer ens stämning dagligen? 

På tal om något helt annat kom jag på att nästa gång jag åker hem är till jul. Och fjolårets Maja hade nog fått panik, att inte vara hemma på över sex veckor (och ja, det är sant, jag hade fått PANIK!)… Men nu känns det mest bara… Ingenting. Kanske är det för att ett tre veckors långt jullov väntar när jag kommer hem, eller för att jag fyller upp dagarna här i Umeå rätt bra med andra kära personer som jag håller varmt om hjärtat. För om jag inte hade haft dom, då hade nog fjolårets Maja kommit tillbaka med sin panik.

Det jag känner att jag kan sakna mest med hemma, är att hundlivet har en helt annat betydelse hemma, där jag har Ulrika som jag älskar att träna hund med, där jag ofta har en bil så att man kan ta sig överallt, här i Umeå blir hundträningen inte lika rolig på samma sätt och här i Umeå har det blivit andra saker som jag hellre lägger ner tid på, då jag känner att hundträningen blir väldigt magert, med ett pass i veckan kommer man inte långt på liksom. Om jag ska träna hund vill jag helst gå in för det, så man märker någon skillnad, och det har jag liksom inte gjort efter tävlingen. 

Så därför passar det rätt bra att jag har fullt upp nu fram till jul, så att Nittra kan leva livet hos mamma & pappa, och att jag förhoppningsvis kan tända till, hitta lösningar på mina momentproblem och börja tycka det är roligt att träna hund här uppe också, även om det inte är samma som hemma, jag får försöka hitta nya rutiner här!

Ojojoj, klockan är redan öve fem, och om en timme ska jag vara redo att cykla hemifrån, så bäst att sätta igång med andra ord. Titta på bilden och dröm er bort, när kommer snööön?? Som tur är Hemavan inbokad i slutet av Januari, alltid något att glädjas åt, då blir det iallafall SNÖ!

Image

