Igår kom mitt lilla packet som jag beställde hem för ett tag sedan, ett armband som stöttar ung cancer i deras verksamhet. Och det kändes, för en gångs skull, rätt bra att spendera pengar på något! 

Annars känns det som att dagarna inte går åt till något annat än traggla tentaplugg, och det ska bli så där jätteskönt med helg, i för sig är det bara nästan att börja om med tentapluggandet till nästa tenta. Men imorgon kommer mamma & Marlene upp, de ska flyga ner till Stockholm (och det känns halv obra att själv få lov att stanna hemma…!) Men med sig upp har de min stora favorit, och att bara ha i tanken att få borra ner huvudet i en schäferpäls hela helgen gör att det känns lite lättare att snart sätta igång med pluggandet efter en minipaus. Sedan att det bara är två veckor kvar till lov gör det hela lite enklare också, jag börjar sakna människor hemma och det börjar kännas i själen att jag inte har varit hemma på ett bra tag! 

Och imorgon hoppas jag på att jag vaknar upp relativt frisk, för nu har jag vilat i tre dagar och förhoppningsvis visar detta att det räcker, för jag är less på att vara i vila. Det är inte riktigt min grej om man säger så. 

Image

