Hela fredag gick åt att längta tills mamma & Marlene skulle komma upp till Umeå, de själva skulle vidare till flygplatsen för att ta sig till Stockholm men hos mig lämnade de bilen, Sarek & Nittris. Oj så efterlängtat med att ha hundarna uppe hos mig!

Vi tog en låååångpromenad jag och hela gänget (inklusive lilla Vegis såklart), och fytusan vad jag har saknat det. De mysiga hundpromenaderna alltså, såsåSÅ mysigt! Senare under kvällen kom Mia & Mimmi förbi, perfekt uppladdning inför lördagen med bra sällskap och lägenheten fylld med hundar.. Under tiden jag skrev tenta på lördagen ställde snälla Mia upp som hundvakt åt Sarek, jag ville inte lämna honom i lägenheten som han inte var van med, så istället fick han vara på kollo hos kollektivet Riksgränsen (och som jag numera älskar att kollektivet nästan är grannar med oss, suuuvärent!), han är ju rääääätt charmig den där killen så skönt nog hade det inte varit några som helst problem! 

Promenad med gänget och Mia var som en himla bra avladdning efter tentaskrivandet. Och uppladdning inför att vara valpvakt åt klassens senaste tillskott i hundskaran, lilla Cia, Antons lilla tollarvalp på 12-veckor. Ni kan ju gissa hur söööööt hon var då!

Jag menar varför inte utöka klanen i lägenheten med ännu en? Fullt hus här under lördagskvällen; middag med brudarna och med hundar lite vars stans kan man säga… Tur Lollo är bästa sambon i världen som orkar med oss & mitt bihang, guuuld! 😉 Lillan gästade hos oss till i förmiddags då hon fick åka hem till husse och matte igen, så himla framåt och fin valp, gulle! Men visst blir man låst med valp, svårt att ta sig på några längre promenader.. 

Jag, Mimmi & Mia gjorde sportaffärerna på Ersboda, och jag inser att det är bra att jag kommer jobba ett par dagar här och där under jullovet, för det här kommer inte bli billigt… 🙂 Eftersom vi inte verkade vara trötta på varandra trots att vi hängt hela helgen så åkte vi tillbaka till lägenheten och Mia & Mimmi snörde ihop en soppa till oss för att sedan däcka i soffan med en film och hundarna. 

En sista promenad med hundarna, sedan har jag hämtat Linnea på flyget och snart är det dags att åka dit igen och hämta mamma & Marlene. Men det betyder också, att helgen är slut och hundarna ska hem till Övik. Och om jag saknade hundarna innan, så kommer jag nog sakna de ännu mera nu när jag fått en försmak av att ha de här ett par dagar! 

Jag menar, kolla bara på mysisen nedan, alltså den grabben är svår att inte älska!

Image

 

