Egentligen kan jag inte riktigt sätta fingret på vad jag fick gjort idag på skolan, trots att jag var där flera timmar. Några tappra försök till tentaplugg antar jag och en hel del prat om mest ingenting… Men såna dagar får man ha ibland, typ. Kanske inte så bra dagarna innan tenta dock… 

Jag lyckades iallafall lura med mig Axelina på Iksu, båda har varit borta från träningen i en vecka pga lite olika sjuksymptomer. Men idag var vi tillbaka, och det kändes verkligen som att vara tillbaka på ruta nr ett igen. Att en vecka borta ifrån träning och lite sjukdom gör så mycket ont… Ett spinningspass följt av ett bp-pass körde vi, andningen hann väl kanske inte riktigt landa där den hade behövt innan vi körde igång med nästa pass, och huvudet snurrade rätt rejält under uppvärmning del två, rätt läskigt och stången fick lov att hamna på marken ett tag. Men efter lite vatten så gick passet smärtfritt. 

Men så här i efterhand kanske man ska börja med en lite mjukare start nästa gång… 

En matlåda i magen, och långkoket i form av älggryta med trattisar på spisen så finns det inget återvändo, pluggeliplugg. 

Får belöna mig själv med de senaste avsnitten av julkalendern innan läggdags, sedan hörni är det ju faktiskt mindre än 1½ vecka kvar till jullov, dock två tentor innan det, vilket känns direkt halv okul. Men SEDAN då är det jul på riktigt! hallelulja så skönt. 

Sedan blir jag lite brydd över den där Nittran alltså, och jag tackar gudarna för att mamma & pappa ställer upp och har henne så mycket som de gör, för i helgen märkte jag verkligen att hennes stressiga delar av hon är SKITjobbiga. Att hon inte varit uppe med mig på ett tag, att jag hade Sarek uppe också, eller vad det är som gör det vet jag inte. Men helt ärligt kändes Sarek bara så himla enkelt helt plötsligt… Skällandet gör mig galen, när mina vänner kommer på besök, när folk sätter sig i bilen os.v. Men framförallt stressen, stressen varje gång vi skulle ut på promenad, när något händer som hon inte är beredd på, ja, stressen alltså… 

Jag älskar den där hunden över mycket annat här i världen, men det hade gjort det så mycket roligare om hennes stressfaktor var en nivå-lägre. Så jag vet vad jag ska fokusera på jullovet, även om jag får halvt huvudvärk över bara tanken… ; ) 

Nu kommer jag fokusera bort det här med bloggvärlden, tills jag är hemma i Övik och fokusera på andra saker istället fram tills dess. Tills vidare, cykla lugnt! 

Min älskade lilla champinjon, ibland gör du det svårt för mig att förstå mig på dig vet du…   

Image

