I onsdags skrev jag den sista tentan av de fyra som jag har haft de senaste veckorna nu i slutet av november och december. Att komma hem och ha två veckors jullov känns som ni alla nog förstår, hur skönt som helst. Att vi dessutom har fått tillbaka tre av dessa redan med bra resultat känns grymmare än grymmast att bara kunna släppa det och ta lov. På riktigt. 

Det känns som jag har legat lite efter i mina andra tankeverksamheter som inte har berört skolan, under den senaste tiden, men nu börjar jag knappa igen, och jag har börjat kunna ta in att det faktiskt är jul om två dagar!! 

Egentligen har jag inte gjort särskilt mycket under dessa dagar hemma i Övik; julshoppat med mormor, tränat några pass på 1Life (för att inse att jag saknar IKSU och mina träningsvänner!) Njutit av hundpromenader i ett allt för dåligt vinterväder, bakat julgodis med Hanna vilket resulterade i ond mage redan innan själva godisarna var klara för att ätas, sett både bra och mindre bra julfilmer och helgen har inneburit jobb för hela slanten.  Ungefär så har det sätts ut, men nu börjar jag få cravings att umgås mer med folk och tur är väl det då att min lediga dag imorgon ska spenderas med just några av mina mest saknade vänner! 

Hörni, jullov är bara för bra!

