Julen börjar alltså lida mot sitt slut, gårdagen, självaste julaftonen, spenderades hos Kusin&kusinfru med släkten. En jättemysig dag/kväll med många fina julklappar rikare. Idag hann vi nästan bara med en långprommis med hundarna innan det var dags för jobb, och sedan jag kom hem har vi kollat på en av sällskapsresorna, som kan vara en av de härligaste svenska filmerna genom tiderna och nu är klockan redan midnatt!

Tänkte försöka dra en sammanfattning av året, då jag förmodar att jag inte kommer lägga ner så mycket tid vid datorn de kommande dagarna då agendan är full med roligheter (och lite jobb!)

2013 börjades i Californien där jag och pappa spenderade jul och nyår hos Viktor som studerade där då, detta var min absolut bästa resa någonsin, och både jag och pappa skulle nog kunna göra en favorit i repris precis när som helst! Alla som inte har rest kring västkusten i USA borde göra det och uppleva allt som man ser på alla filmer, så mäktigt & underbara städerr! 

Våren innehöll mest troligt mycket plugg, och Umeå började kännas mer och mer som hemma. En resa till fjällen hann vi med mot vårkanten, och en resa till Västerås för att äntligen skåda Sofies lilla stuga med egna ögon och inte bara via bloggen! Jag önskar verkligen man hade en större möjlighet att resa runt och besöka sina vänner i när och fjärran, men tiden är väl det som mest begränsar! Tråkigt nog. 

En varm maj dag åkte jag och pappa till Östersund för att ställa lillan och med oss fick vi vårt första CK!

Sommaren kom. 20 år fyllda, Och lagom till midsommar fick vi ÄNTLIGEN gå på lov, midsommaren spenderades i favoritstugan i Ånge. Under sommaren skulle vi dock lära oss miljontals växter på latin och även plocka in dessa och pressa för att skapa ett herbarium. En rätt bra glädjedödare kan jag lova! Och rätt ångestframkallande att hela tiden tänka, ”jag bör börja, jag bör börja….”

Helgen efter midsommar packade vi bilen och begav oss söderut, för att åka på TowaLind-lägret som Sofie lyckades lura med mig på, och vilken tur det var!! För vilken motivation och spårgnista vi fick tack vare, spårgruppen och vår grymma instruktör Rune.! En helg som var värd varenda liten krona! 

Det gick ett fåtal dagar så var det dags att packa in i bilen igen, denna gång med sikte på Trondheim med Emelie & Arcas. En mysig helg i Norge med stor vinst med oss hem, och kvalitetstid med några av våra favvosar!

Image

 

Sedan var det jobb som gällde fram till i början av augusti, där jag tog några dagar ledigt för att hinna njuta det sista av sommaren (lovet), strax därefter var det dags att dra igång igen. Efter endast sex veckors sommarlov! Efter vi tentat av vår latintenta packade vi bilarna proppfulla, och började vår Sverigeresa, den där resan som lät så himlahimla spännande när man började fundera på att söka in på utbildningen! På två och en halv vecka besökte vi Jokkmokk, Kvikkjokk, Gällivare, Kåbdalis och Strömsunds skog och mark och fick träffa många kunniga skogsfolk! En resa som man kommer minnas för livet!

Image

 

Hösten innebar många exkursionsdagar och det bästa var att hundarna fick hänga med på bussen och allt, att vi dessutom hade en sån himla fin höst gjorde det inte precis sämre att vara ute så mycket!! Nästan varje helg var vi hemmavid, för att träna hund med bästa Ulrika, som är en av de bästa personerna som jag träffat! Förutom en helg såklart som spenderades i Stockholm, dit jag och Rebecka satte oss på nattbussen för att mysa i huvudstaden och delta på årets upplaga av tjejmilen, en väldigt varm sådan!! 

Image

 

Och tur var väl det, då det visade sig att det lönade sig. Den första och sista tävlingen vi gjorde detta år resulterade i en vinst och uppflytt till högre klass spår, med poäng att vara stolta över! Det trodde jag inte om min lilla tös, i början av detta år, att hon skulle kunna bli så bra i spåret! Efter det la vi ner träningen, och istället för att åka hem varje helg blev jag kvar varje helg fram till jullovet, den mesta delen utan Nittris som huserade hemma. 

Rätt mycket plugg stod på schemat, och inget toppenliv för en liten Nittris erbjöds i Umeå, utan hon hade det helt enkelt mycket bättre hemma. Hela december har vi levt på hoppet om att snön ska ta och komma, den har kommit ibland för att lika snabbt försvinna. Trots det urdåliga vädret har jullovet inneburit julmys med släkten, reunions med fina vänner, tid åt hundarna, tid åt att jobba och tjäna in lite pengar till kassan, och fortfarande är det 1½ vecka kvar av lovet!! 

Imorgon vankas en kväll på jobbet, sedan följer jag direkt med min favvoEmelie och favvoAcke till Sundsvall för lite kvalitetstid, kolla in nya läggan, shoppa och bara vara, och det kommer med största sannolikhet att bli kung! Vi kommer hem sådär lagom tid på lördag, för då är det banne mig reunion med tjejerna som jag inte träffat på hur länge som helst! Det är lite konstigt att folk som man nästan spenderade varje dag med förut träffar man såså sällan nu, fuckdistance. 

Nu ska jag se till att njuta till fullo av mina lediga dagar här hemma, med jobb, familj och vänner. För sedan väntar några intensiva dagar, då en tenta hägrar rätt snabbt när vi kommer tillbaka, men samtidigt ska det bli mysigt att träffa Umeåfolket också, för just nu, är de ju de som är stora delar av mitt liv. Och jag är så fruktansvärt otroligt jätteglad att det är just de som är mina vänner, som gör så himla stor del av mitt Umeåliv.Som förgyller varenda dag.

I januarimånad har vi en hel del saker att se framemot också, som en fulsittning med jägmästrarna, examen för finaste brorsflickvännen, utställning i Piteå med syskonenGanjos, och sista helgen bjuder på Hemavan med bra folk! Varje helg inbokat någonting alltså, vilket jag älskar!! 

Helt klart är det vännerna som har gjort detta år till det där lilla extra, och vart jag än vrider och vänder på mig så uppskattar jag varenda en lika mycket! Och jag kan inte riktigt förstå hur jag kunnat få så många, så fina personer i mitt liv! För om det är någonting jag känner mig rik på, så är det just vänskapen och man kan aldrig känna sig för rik! ❤ Och sedan de som jag aldrig skulle klara mig utan, de som ställer upp hela tiden när jag ber, de som tar hand om min hund när jag inte har tid, mamma & pappa såklart!

Image

 

