Jag antar att det inte bara är jag som börjar inse att det nya året är på ingång, därför tänkte jag lite såhär, eftersom att dagarna som återstår av 2013 är rätt uppbokade från morgon till kväll, att jag redan nu tänkte ta och skriva mina förväntningar & förhoppningar om det kommande året, 2014, det som komma skall. 

Jag känner mig rätt nöjd över att fira in det nya året i Sverige i år, även om det inte alls var tokigt att befinna sig i Kalifornien sist, äta hummer ute på en pir på en fantastisk restaurang, och dricka exklusiva drinkar och bara ha känslan av att befinna sig därborta var rätt coolt, speciellt vid en sådan högtid. 

I år däremot, kommer jag avsluta mitt år med årets sista kvällspass för att börja året med årets första dagspass. Och nej, precis, kanske inte lika exklusivt nej. Men ändå helt okej! 

Den 1/1 har jag tänkt hinna ha min sista reunion för detta lov med en kär vän sedan så åker jag till huvudstaden ett par dagar, en av mina norrländska vänner tycks ju behaga att flytta ner dit. Fast på sätt och vis, är det ju bra, för då har man en anledning att resa & uppleva! Min allra käraste Rebecka var inte svår att locka med sig, en bättre äventyrsspontanvän & leva-livet-vän får man leta efter, denna resa blev rätt spontan och jag är väl känd för att inte vara ute i god tid att boka biljetter. Men som Rebecka sa när vi bokade, ”man är bara ung en gång.” Och det måste man ju påstå är sant.

Vi blir bara där ett par dagar, men tanken är att hinna uppleva mycket, hinna umgås enormt. För sedan när jag kommer tillbaka, är det dags att packa väskan och bege sig norrut till Umeå igen för vår fjärde termin, som ska bli hur bra som helst!

Tro vad 2014 har att bjuda på då egentligen? Det återstår att se, och det är väl det som är den stora tjusningen med det hela. Att man kan forma och skapa året precis som man egentligen vill ha det!

Min önskning för det kommande året är att inleda med en bra termin, med lagom mycket av allt. Att kunna åka till fjälls med vänner, åka skidor och afterski, att se mina stora favoriter inom hundvärlden på draghunds-SM, för att sedan kunna ha möjlighet att både kunna se dessa fantastiska på Bruks-SM & lydnads-SM. Det är mitt mål att kunna vara på plats och stötta & heja, de som alltid stöttar mig & favorittysken, för en gångsskull! 

Att snön ska komma så att man har en chans att hinna njuta av denna, för att sedan kunna njuta lika mycket av en riktig vår. Men att ändå ha det lika bra om den vill lysa med sin frånvaro hela vintern och inte gräma sig mer över det. Att ha en så himla bra sverigeresa med klassen i sex veckor under våren för att sedan komma tillbaka och äntligen i år ha ett långt sommarlov, där jag önskar hinna få in mycket jobb och mycket äventyr, och även hinna njuta lika mycket av denna årstid som de passerade. 

Att om inte allt för många utställningar med Faxa, få ut våra två championat, och även att hon kommer upp till elitklass i jakten. Och med Nittra, att fortsätta träna för att vi båda tycker det är roligt, för att vi båda tycker det är underbart att hålla i gång. Att vi når vårat mål inom brukset, eliten.Att ha många träningar med kära träningsvänner, nya som gamla. 

Att året kommer innebära en resa till ett annat land för att uppleva. Att nöta sönder mitt IKSU-kort. Att hela tiden glädjas över det otroligt fina jag har i mitt liv, och att inte glömma bort att värdera detta högt, att komma ihåg att i slutändan är det just det som spelar roll. Att inte ta något för givet, inte glömma att stanna upp & inte låta sig svepa med av dagarnas hastighet och våga ändra vardagarnas rutiner. Att låta sig vara spontan, och se vad året har att bjuda på.

Jag tror mycket på 2014, för 2013 byggde upp en himla fin grund inför det kommande året, välkommen, jag ser väldigt mycket framemot att möta dig, och till er alla. Gott Nytt 2014, jag hoppas att jag hinner träffa många av er! Glöm inte bort att ta hand om er själva, glöm inte bort att tillåta er skämma bort er själva. Vi lever ju trots allt bara en endaste gång. ImageImage

