Jag älskar att vara spontan, allting blir alltid SÅ himla roligt & minnesvärt, som denna resa! Natten till torsdagen satte vi oss på bussen ner till Sthlm sedan dess har allt bara gått i ett, vi har gjort det vi känt för precis just då. Och jag älskar såna semestrar, åååh! Helt klart bästa dagarna på lovet, och bästa början av året, det var länge sedan jag skrattat SÅ mycket som jag gjort under dessa dagar!

Lyckades dock med att kräkas precis när vi kom fram, pga åksjuka och mådde lite pyton därefter. Däckade på en bänk på Centralstationen några timmar tidigt på torsdagsmorgonen och var inget höjdare sällskap till min resevän just precis då! Men Rebecka var snäll och vaktade både mig & våra saker:)

Ringde och väckte upp Olivia lite senare för att sätta igång dagen, en dag fylld med shopping, onda fötter, jordgubbsvin & rejält catch-up i deras otroligt fina lägenhet!

Fredag; Morgonlöptur runt Södern med Olivia, (som visade sig vara grymt vältränad vilket kanske inte är så konstigt med tanke på att hon läser på GIH…) Filosoferade runt på stan, gjorde av med för mycket pengar, som vanligt. Middag på en etiopisk ställe där det var mer än välkommet att äta med händerna, skumt men kul att testa på! Frozen strawberry drinkar, vin & allt mellan himmeln & jord prat, och lite så där roliga och spontana saker.

Lördag; Brunch på Stureplan, där vi satt och åt läääääänge & flera omgångar. Vi var där i förmiddags, och fortfarande nu (halv åtta på kvällen) är jag fortfarande DÖmätt, galet!! Turistat runt gamla stan & haft en riktigt mysis dag!

Alltid när man är ute så här är det skönt att åka hemåt igen, men faktum är att det kändes så himla tråkigt att lämna O och sätta sig på bussen. För grejen är att snart kommer alla tre av oss att bo i olika städer i landet igen, och det suger. Men det absolut bästa är att man varken behövs ses ofta eller inte ens pratas vid varje vecka utan att när man faktiskt ses är det precis som man inte gjort något annat. Att man kan prata om allt mellan himmel och jord. Att alltid veta att de finns trots flera mil mellan.

Det kallar jag äkta vänskap. Och den känslan är så himla skön att känna.

Så, lördagskväll på en buss i Gävletrakten mot norr. Om två dagar är ett långt lov slut, ack vilket fantastiskt sådant det varit; julfirande med familj & släkt, hunnit träffa vänner, mkt tid med hundarna, hunnit jobba in rätt många dagar, varit i Sundsvall hos favoritEmelie & nu denna resa i huvudstaden, jag kan inte precis klaga! Eller jo, på det JÄKLA vädret såklart!!!

Om två dagar blir det även Umeå och början på termin fyra, och det blir bra det med! Saknar det livet med, livet med Umeåfolket, & IKSU, fy tusan vad jag saknar timmarna där! Och vet ni, jag tror det kommer bli en grym vårtermin!!

20140104-194106.jpg

20140104-194118.jpg

20140104-194129.jpg

20140104-194151.jpg

20140104-194208.jpg

