Hela helgen började med att försöka fixa en ny mobil snabbare än snabbast då jag har känt mig väldigt okontaktbar utan en, sagt & gjort, så går jag runt med en iPhone 5s. Och trots att jag sagt att ”det kan inte vara så stor skillnad mellan 4:an & 5:an” så jo, femman är faktiskt lite mer kung än de äldre varianterna.

Lördagen var dagen som försvann, långpromenad med mamma & hundarna, besök av gudmor & examensfirande av bästa Hanna (& det senaste människotillskottet i vår familj! Eller ja, snart sex år har hon varit en del av oss!) Stor kalas med trevligt folk & en massa god mat & dryck hade de ordnat, jättetrevligt! Dock känner jag mig inte ett dugg avis, snarare tvärtom, skönt att ha några år kvar på min utbildning!

Idag är helgens energipåfyllningsdag, började med några timmar med Viktor i backen, första gången slalomskidorna var på, under en lång tid. & på slutet när man hade ”åkt till sig” var det sjukligt roligt! Vädret var himla perfekt så när vi kom hem blev det en pw uppe på berget med favorit grå. & det är så magiskt, att vara i skogen när snön hänger ned träden, så otroligt fint!
Hemma kollade vi på stafetten på skidskyttet och fick se när Sverige gjorde en fin insats i blev tvåa, och åt middag tillsammans, hela familjen! Händer inte så ofta längre kan jag lova…

Sedan var det dags att ta pick och pack, ink hunden och sätta sig på tåget. Vi hann dock bara komma hem & vända i dörren för att spenderade vår kväll hos Nisse som bjöd på födelsedagsfika! Nittra fick hänga på till kalaset och nu ligger hon utslagen nere vid mina fötter & sover tungt, och jag känner ungefär så här ”Vilken himla bra dag!”

Välkommen ny vecka, nu kör vi!

20140119-224627.jpg

20140119-224637.jpg

20140119-224702.jpg

