Det var rätt trögt att kliva upp klockan sex denna morgon, på en annars rätt ledig söndag. Men vad gör man inte, för dessa hundaktiviteter.. 

Och tur var väl det att vi tog oss till Piteå liksom, då vi fick åka hem med tre färska championat. Faxis blev bästa tik i jaktklassen, Ck och sedan det mest efterlängtade; svensk OCH norska utställningschampion. Och inte nog med det kullbrorsan Focus slog till och blev BIM och fick även han ut sitt svenska championat. Rätt god stämning i bilen hem kan jag lova…! : ) Och visst var det riktigt roligt att kunna ringa till uppfödaren Ganjos och meddela in dagens resultat, för jag menar, nå bättre kunde det knappast ha gått idag!

Så alltså har vi nått hundmål 1 för i år, och än är det bara januari, bra början! 

Riktigt trött var jag när jag kom hem, men som tur var hade jag bokat in ett total traning-pass med Mimsan så det var bara att kasta av sig kläderna och dra på sig de andra och trampa iväg på cykeln. Väl på plats lyckades vi tagga upp varandra så vi fick ut ett bra pass, älskar när man känner så & älskar att jag har så många fina vänner som tränar med mig!

Sambo hade överraskat och bakat så nu har vi smaskat i oss det, tanken var att hinna plugga lite men istället får det bli en film ikväll. Ögonen börjar bli rätt tunga, som tur är väntar ett par korta skoldagar tills vi drar till Hemavan på torsdag. Så då får fokuset ligga på plugg och träning dessa dagar, men ikväll, då ska jag ge mig själv en filmkväll. Det tycker jag att jag är värd!

Vetskapen om att skidorna ligger redo på halva sidan sängen och att kommande weekend innebär fjällen gör ens själ så där överlycklig lycklig. Fy så gott, och fy så jag längtar!

Ha det fint!

Tänk att denna lilla valpis blev dubbelchampion idag, man blir ju varm i mattehjärtat!

Image

 

