Svenska musikklassiker alltså, repeat på min spotifylista nu för tiden. Hur sköna är exempelvis inte dessa på en skala? En liten kyss av dig.  Dansa med dig.  Full av liv.  

Just nu skulle jag kunna skriva en roman om hur besviken jag är på mänskligheten, då allt började i morse när min cykelplats stod alldeles för ekande tom, där jag nio timmar tidigare hade ställt min cykel. L E S S, attans cykeltjuvar!

Som tur är den övervägande delen av mänskligheten rätt awesome; som i morse när folk man inte känner peppar en på ens morgonträningspass när man själv håller på att dö, när ens sambo alltid ställer upp, när ens vänner alltid kan få tråkiga saker att låta bra, som dagens telefonsamtal med finaste vännen som är alldeles för långt borta, alldeles för ofta, eller de där små meddelanden som kan lysa upp ens dag.

Som tur är ju faktiskt mänskligheten rätt bra, för jag menar, även solen har ju sina fläckar. Right?

Sista sakerna ska packas ner i väskan, en efterlängtad tekopp sedan blir det sängen. En halv skoldag sedan, fjällen. Har jag sagt att jag längtar?

/Söta smset från klasskompis/ Samt väärldens bästaste hund.

ImageImage

