Så var det fredag, och vi alla har en hel helg framför våra fötter, rätt fantastiskt. Veckan har på något vis gått så fruktansvärt snabbt men ändå så fruktansvärt segt. Hela veckan har innehållit otroligt många timmar på skolan, nästan för många för att vara riktigt okej. Tur i oturen så innebar Hemavanhelgen en följande krasslig vecka, men detta har gjort att jag inte kunnat tränat och alltså, verkligen kunnat suttit på skolan alldeles för många timmar av dygnet. 

Fredagskväll, valpvakt och OS-invigningen. Jag kan säga att invigningen lockade mer än plugget just nu, och det kändes faktiskt okej att ta en paus från plugget, men snart måste även jag slita mig ifrån tvn då det vankas tenta imorgon, och en på måndag och på onsdag redovisning och fredag inlämningsuppgift. Så jag måste erkänna att jag inte sitter görolös om dagarna! 

Och när jag tänker tillbaka att för en vecka sedan hade vi varit ute i backen hela dagen, varit på afterski och var på väg ut så är det väl så, att det är såna här smällar man får ta. Och tur är väl att man åker iväg och har såna där guldhelger, för att sedan kunna leva på det när livet kanske inte är så jättespännande!

För Hemavan, vilken helg! Inte jättefint väder men inte heller inte jättefult, underbara vänner, skidåkning, bastu, kanske lite för mycket afterski, lite för lite sömn men alldeles jättefina dagar. Och jag är så fantastiskt glad över vilka fina vänner jag har i mitt liv! Denna helg tog snabbt toppen av årets bästa dagar!

Nittran är ju hemmavid, och i veckan har jag haft så kraftig hemlängtan, sån här hemlängtan har jag inte haft på hur länge som helst. Mest troligt för att jag varit sönderstressad innerst inne och bitter över att jag inte kunnat tränat på 1½ vecka. Det är sjukt vad träning har för inflytande på ens sinne. Innan tränade vi 6-8 pass i veckan och nu har det blivit inget alls. Det är inte konstigt man blir helt konstig i sinnet! Jag börjar känna mig nästintill frisk så på söndag är det back in the game på Iksu, och jag längtar faktiskt! Ruggigt mycket!!

Sista av invigningen ska ses, sedan blir det plugg för resten av kvällen. Imorgon efter tentan är jag bjuden på middag nere på stan, lyxigt värre! Därefter blir det festligheter på vår alldeles egna fina kårhus! 

Som sagt, man får njuta över alla guldmoment, det är ju det som ger livet det där extra!

ImageImage

