Jag trodde nästan inte det var sant när väckarklockan ringde i morse, det kändes som jag precis hade fått slå igen ögonen när jag vaknade till en ekande väckarklocka, vilket jag i för sig nästan hade också. Att tentan började klockan åtta (istället för nio som de annars alltid brukar göra) kändes idag sådär. Men en rask promenad till skolan gjorde susen, skrev tentan innan skrivtidens slut och fick helt plötsligt en ledig tisdag. Tentan då? Jo, det känns faktiskt helt okej, om man nu vågar säga något innan man får tillbaka den… 

Jag hade gjort mig en tjänst om jag hade lagt mig ner och vilat en stund, och tillåtit mig att göra absolut ingenting.. För en gångs skull meeeen istället har tvätten tvättats, dammtrasan har flugit genom hela lägenheten, dammsugaren har fått gjort sitt, skräp har blivit slängts och skurhinken har åkt fram och bort. Som grädden på moset har jag prövat att göra mormors goda köttfärs och sparrispaj för första gången, så även middagen är klar för dagen. 

Nu återstår en timme innan det är dags att bege sig på Iksu, en timmes spinning och lite styrkeövningar vankas, därefter blir det middag i förbifarten (matlådornas uppkomst räddar verkligen min vardag!) innan en kväll på skogis och jägarexamen står på schemat, det är ju faktiskt bara en månad kvar till provet ska skrivas och ytterligare en vecka efter det väntas skjutningen. 

Just därför har jag börjat drömma mig bort om en egen hagelbössa, och vem hade kunnat tro det för några år sedan? Lite lätt skadad av min omgivning kanske! Men bara kanske… 

Ikväll blir det en skypeträff med min hurtiga kära Stockholmare, då vi ska diskutera träningsupplägget inför halvmaran, sju månader kvar och vi kommer nog behöva ta till vara på varenda liten månad av dessa. 21 km, förstår ni hur långt det är? 

Annars är jag lätt avundsjuk på alla sörlänningar som fått vår, även fast jag gillar vintern men denna vinter har varit kass så då kan jag lika gärna ta sol och barmark! 

& sedan var det där med att förbereda sig inför sommarjobbsintervju för Holmen imorgon… 🙂

 

