Att vakna upp hemma i Övik på en måndag tillhör inte vanligheten, inte heller att ta morgontåget upp till Umeå bland alla nyvakna pendlare. Som tur var, så just idag, just på mitt tåg, hoppade Hanna på så jag fick morgonsällskap på vägen upp, bra start på dagen! 

När jag kom upp till Umeå möttes jag av världens vårväder, åtta plusgrader och solen har tittat fram titt som tätt. Det känns snarare som det är april än februari, och jag tycker, att snart får vädret ta och bestämma sig. Vår eller vinter? 

Det hör inte till vanligheten att vi börjar ett, men idag passade det mer än perfekt! Storhandling inför hela veckan är avklarad, de vita tulpanerna som såg väldigt trötta ut idag när jag kom hem har bytts ut mot ett par röda rosor. För det är väl ändå lite vardagslyx, att mötas av en blombukett när man stiger in genom dörren. För om inte annat, så höjer det vårkänslorna ett ytterligare snäpp!

Nittran är kvar hemmavid i Ö-vik och det är lite galet att man vänjer sig mer och mer av att vara utan hund. Tror jag börjar inse att som jag har det just nu så har hon det faktiskt mycket bättre hemma än här i lägenheten med ett helt annat tempo än hemma i huset med resten av hundkompisarna samtidigt som det hugger lite i hjärtat varje gång man kommer hem och ser hur galet mattekär hon är! 

Jag hoppas så himla mycket att jag får något av sommarjobben som jag har sökt, det kommer innebära att jag kan ha hund med mig, varje dag. Och hur perfekt vore inte det? Speciellt efter en vår många dagar ifrån varandra! 

Denna måndag då, dags att hoppa in i duschen, göra sig klar för studiebesök med klassen därefter kommer Roxbo hit för att fira att vi har blivit grannar sedan ikväll ska vi träna för första gången tillsammans! Rätt okej start på en förhoppningsvis jättefin vecka! 🙂

 

