Så var det måndag återigen och jag längtar redan till helgen! Kanske mest för att tentaångesten börjar komma och det börjar verkligen bli dags att ta tag i pluggandet… 

Helgen innehöll flera gobitar, vilket jag ska leva på i veckan! På lördagen var det årets upplaga av vinterspelen, en skogistävling som ska genomföras för att få skogismärket. I höstas gjorde vi bort två deltävlingar och i lördags avverkade vi den sista! GÖÖÖTT! Vad är då vinterspelen, kan man ju undra..? Jo, först träffades vi och sköt, 4 skott på kula med sikte på en älgs träffområden & två lerduvor skulle vi skjuta. Därefter väntade skidåkningen, och summan av  allt är vinterspelen!

Solen var på vår sidan, men däremot spåren & mina skidor var inte överens.. Jag har aldrig slitit så hårt på ett skidpass någonsin, när jag kom in i mål stöp jag ner i snön, heeeelt färdig! Så färdig att Mia fick lov att köra hem bilen och att jag knappt kunde ta mig över badkarskanten när jag skulle duscha… Både igår och idag hade jag planerat in träning, men det fanns inte en chans i världen att jag skulle klara det. Det är nog hårt att gå promenad med hundarna och stiga upp från soffan…. 😉

Vi hade en sådan tur att D kom på besök på lördagen och lagade middag åt oss (jag & hundarna) då jag fortfarande var helt tagen efter dagens tävling. Därefter fick det bli film för resten av kvällen!

Efter en helg med lite sömn, och olika aktiviteter var jag helt slut på söndagen. På kvällskanten skulle jag mysa ner mig bredvid Nittran i soffan en stund, det slutade med att jag slocknade direkt i hennes varma päls och sov några timmar. Så de där pluggtimmarna försvann rätt fort, när jag väl vaknade vad det bara att traska till sängs och stupade direkt. Förstår inte hur trött man kan vara!

Trots flertaliga timmar med sömn så känner jag mig inte världspigg, pappa kommer snart upp till Umeå för att hämta tjejerna. Har lite svårt att släppa taget om tysken, men veckorna kommer innehålla många timmar på skolan har jag en känsla och hon kommer ha det så jättemycket bättre hemma. Just nu ligger dom båda och myser med varandra, och jag blir alldeles varm i hjärtat. Bästa hundar!

Fortsätter att längta lite till helgen, och försöker finna motivation att ta tag i pluggandet! 

 

