Både igår och idag har jag och min kära dator hängt hos Agnes, vi har försökt lära oss allt om maskinmomentet inför den kommande tentan som vankas på fredag, sedan har vi som vanligt, hunnit med en massa annat, som att diskutera jakt, gjort världens godaste amerikanska pannkakor, ätit tacos, pratat lite mer om jakt, och lite annat förstås. Och ätit lite till. 

Jag har kommit fram till att hon och jag är rätt lika, men ändå så olika. På något konstigt sätt. Sedan har vi kommit fram till, (som vi inte redan visste, att vi går världens bästa utbildning.)! Trots alla jobbiga tentapluggstunder, så får vi uppleva så himla mycket gott, träffa så himla fina människor, ha duktiga lärare och ha så otroligt roligt tillsammans! 

Om jag ens kunde annat en del hur bra jag skulle trivas här när jag sökte, ibland är jag bara så himla glad över att man väljer sin egen väg och gör det man känner för. Trots att många har sett frågandes på en när man har sagt vad man ska plugga till, jag skulle inte vilja göra något som helst annat än vad jag gör idag! Och det är ju ett bevis på att man gjort rätt val!

Till sist, all kärlek i hela världen till mina fina vänner här uppe som verkligen tar sin roll som extra familj på fullaste allvar. Som där jag är just nu, hos Agnes, här känner jag mig lika hemma som jag gör hemma, där jag känner att jag kan säga allt och lite till. Vissa matchar man bara lite bättre med än andra helt enkelt! Och jag kan inte förstå att vi redan från början skulle hamna i samma faddergrupp och allt, vissa saker är bara menat, tror inte ni det?

Jag låtsaspluggar medan Agnes sliter på riktigt, det känns att det är söndag.. Samtidigt som det inte gör det, eller på något vis spelar det ingen roll om det är söndag eller inte. Måndag imorgon eller inte, för vårkänslorna sprudlar, och den där extra energin är tillbaka och det känns att snart, har vi en lång ledighet framför oss och efter det ett helt äventyr med klassen. Bara av det får man extra energi! Och att Agnes spelar världens peppmusik i bakgrunden och är så där sprudlande Agnesglad, som just bara hon kan vara, som är unikt för henne!

Något annat som är grymt är att Hills har ett samarbete med oss jägmästarstudenter som jag tidigare nämnt, vi har 50% på hela deras sortiment & nu börjar jag seriöst fundera på att sätta över Nittra på deras foder istället (varför har jag inte gjort det tidigare??), iallafall så ska jag köpa hem  deras återhämningsburkmat till jakten. Hört så bra om det, så är värt att pröva på mattes småttingar, endast det bästa är gott nog eller hur??! 🙂 Det enda som skulle sitta som handen i handsken just nu är att ha hundarna uppe, helst hela högen. Jag kan ju inte förneka att det är Nittra som jag saknar allrallarallra mest, men oj vad jag skulle vilja ha hela gänget uppe hos mig! Samtidigt som jag inser att jag nästan aldrig är hemma i lägenheten, utan nästan alltid har något för mig, så vet jag innerst inne att de har det bättre hemma, det mår nog alla bäst av! Men tids nog, så ska nog jag börja prioritera att inte ränna runt så mycket men just nu är det just det som jag får så himla mycket energi av, därför är det högt på min prioriteringslista!

Nej, nu är det dags att sluta låtsasplugga och vara lika flitig som älskade vännen, heja tenta på fredag! Ha en bra vecka alla, jag vet vad vi kommer ha fokuset på…. 

Image

