I söndags åkte jag upp till Umeå igen för att skjuta upp det sista för min jägarexamen, och nu är allt äntligen klart!! Jag ska bara vänta in att få hem mitt jägarbevis, sedan ska licens sökas för mammas beretta som ska skrivas över på mig! Själva uppskjutningen tog lång tid eftersom vi var så pass många som skulle skjuta upp, så jag passade på att tjuva med mig Henriks setter Donny för att fördröja lite tid medan alla andra hade fullt upp att skjuta och gud så kär jag blev i denna hund, sååå himla charmig! Skulle lätt kunna ta med mig honom hem, på direkten! Som ni tyvärr förstår så var nog inte hans husse lika glad på den idén… ; ) Sedan så måste jag också passa på att hedra våra två äldrekursare, Henrik & Rickard som hjälp oss med haglet och vår alldeles egna superNisse som hjälpt oss med kulan. Det är ju trots allt tack vare dessa tre grabbar som kommit med tips och råd som gjorde att vi klarade uppskjutningarna! : ) 

Image

Igår var en riktig sån där ledighets dag. Började dagen med en löprunda med Faxa & Nittra, därefter väntade ett besök hos min favoritfrisör, när jag liks var inne i stan tyckte jag att det var en bra idé att störa Viktor & Rebecka på deras jobb… Rebecka har öppnat sin butik för ett tag sedan men eftersom att jag varit i Umeå hade jag inte sett den först igår, och så roligt det var att äntligen kunna se den!! Eftersom att det var rätt många i butiken kände jag att jag inte riktigt kunde ta upp hennes tid, istället blev jag bjuden på lunch av Viktor på stan. Mysigt!! När alla var tvungna att återgå till sina jobb så var det dags för mig att bege mig hemåt. Var sugen på promenad och som tur var så fick jag med mig Helena som sällskap och alla hundar då såklart! Tro hur folk samlar energi, om inte via att vistas ute i naturen på ett eller annat sätt?

Egentligen hade jag en ledig dag, men jobbet ville ha in mig på kvällsjobb så extra pengar är alltid bra, sedan har jag nog rätt svårt att inte ställa upp när det väl gäller. Så nu i veckan väntas några dagars jobb, men idag var en helhel ledig dag som vi har spenderat ute nästan hela dagen. Först en vända på berget, sedan tog jag och Faxa och sprang åtta kilometer och när mamma kom hem var det dags att bege sig ut igen med hela gänget på en promenad, men man måste ju passa på. Det är inte ofta man är helhelledig så här mitt i veckan, och dessutom lyser solen med sin hela närvaro.

Om en vecka är vi på plats nere i Halland!

Image

