Direkt efter jobbet igår var det dags att slänga på sig hundtränarkläderna och damma av lydnadssakerna. Träning med Ulrika & Malin samt efterföljande middag väntade. Ulrika har jag ändå träffat och tränat en del med, men Malin var det 1½ år sedan!!! Som vi sa igår, så kändes det som det var nyss vi träffades men samtidigt så himla länge sedan. En sak är säkert, att det var ett kärt återseende, vad jag tycker om mina träningsvänner, även om det inte är lika ofta som vi ses nu! 

Jag & Malin lekte väl mest omkring med våra hundar utan direkta krav eller struktur, medan Ulrika visade vad Dalton går för. Och vilken grym hund han är, han förtjänar verkligen att vara på SM! 

Efter träningen hade vi bestämt att vi skulle gå ut och äta, (som vi sagt ungefär huuuuur länge som helst) men bättre sent än aldrig, eller hur… 😉 Detta för att fira våra hundar, våra championat. Och jag försökte räkna i bilen, hur många vi kommit upp till under det senaste året, i de alla olika grenarna som vi håller på med, men började tappa räkningen när jag var inne på femte – sjunde championatet.. Så JA, det var nog dags att fira iallafall, med all rätt! Och nog måste man även säga det, vilka grymma hundar vi har! 

Idag har det varit en riktig kvalitetsdag, trots ledig dag så kickade vi igång den tidigt, som man bör göra för att få ut maximala möjliga. Jag & Sofia hade planerat att äntligen hinna ses men när vi försökte få ihop en dag under ledigheten insåg vi att det inte fanns mycket tid att spela på, så vi lyxade till det med hotellfrukost i morse för att hinna ha lite catch-up time. Det var verkligen jättelänge sedan vi sågs sist, så det var ett kärt återseende! 

Image

 

Jag hann knappt hem innan det var dags att bege sig till stan igen, denna gång för lunchdejt med bästa Hanna! Som tur var så gav vi oss an lite shoppning innan vi åt, så frukosten inte tog upp all plats i magen. Med mig hem fick jag ett par träningsskor som jag länge velat haaa! Samma modell som jag hade senast vilka jag var grymt nöjd, men denna gång modellen nyare, åh vad jag älskar dom redan! Imorgon ska dom testas, och förhoppningsvis är de lika sköna som alla säger….

Image Promenad med min kära schäfer och nu börjar jag inse att det är dags att ta tag i packningen inför resan. Jobb står på schemat både imorgon och lördag, samt på lördag ska påsken firas med hela bästa släkten så överflödet av ledig tid börjar bli knapp. Men nu börjar jag faktiskt längta till att få komma iväg, tänk bara vilken fin vår det kommer vara där nere! Såklart känns sex veckor rätt länge, men jag är rätt säker på att det kommer bli grymt, på alla sätt och vis! 

Hur världsfina vänner har jag inte som hela tiden kommer med fina ord, gång på gång. Ni alla är så himla bra! 

Image

