Så var vi på plats i fina Skåne, i lilla mysiga Degeberga, här ska vi vara bosatta de kommande tre veckorna! 

Campingen och stugorna här är mysiga, vi har även lyxen att endast bo fyra stycken i vår stuga, så vi har det rymligt och bra!:) Eftersom att vi skulle få börja denna resa efter påskledigheten så fick vi göra en deal genom att offra några lediga dagar för att få ihop tillräckligt med skoldagar på vardera ställe, så efter gårdagens redovisning lämnade vi Halland och västkusten för att bege oss till Skåne och östkusten. Jag fick nästan en chock när jag insåg hur nära det är till allt här nere, inte precis norrländska mått här inte… 🙂

Hallandsveckan bjöd på fint väder, och mången mången timmar ute i Hallandsskogarna och olika försöksparker. Här i Skåne är det som en junidag i Norrland, känns inte helt fel mår jag erkänna, balkongdörren står öppen, det är varmt trots att det endast är morgon, folk går runt i bara ben. Precis nu kom Agens in för att planera dagens äventyr, några av hennes idéer var att besöka ett grodsafari eller göra ett besök på en chokladfabrik i Österlen (som tur var det för tidigt på säsongen för grodsafarin, sicken tur kände jag…) 

Pappa som befinner sig i fjällen skickar titt som tätt bilder från helgens fjällträning och försöker göra mig avundsjuk men jag har det rätt så grymt här. Som i morse fick jag vakna till Nils skönsång och Mia hade dukat fram frukosten, nu ska frukosten få lägga sig på plats i magen sedan väntar ett löppass innan dagens äventyr i fin vädret kan sättas igång! Vad som sker idag får tiden utvisa, helt enkelt!

Till mina nära och kära, gå in och läs HÄR för att se vad som händer för 12/17 här nere i södern eftersom att jag har en känsla av att uppdateringarna här inte kommer ske med så tätt intervall… 

Det är tur att man får låna klasskompisarnas hundar så att mitt hundbegär stillas under dessa veckor, men jag vet att Nittran har det så mycket bättre hemma i Själevad med resten av gänget än att dras runt på här nere i södern!:) & ja, jag har äntligen fått sett ett vildsvin vilt, haha! 

