Helgen innehöll vistelse i Simrishamn, Ystad, Smygehuk & Ängelholm, vi har verkligen hunnit turistat runt en hel del i Skåne under dessa veckor, men ändå stöter man på fina platser varje dag 🙂 På söndagen lämnade jag mitt trogna gäng för att hälsa på några kära människor i Ängelholm! Så efterlängtat, nästa gång blir till sommaren, vilket inte är allt för långt borta 🙂

Denna tisdag ägnade vi ute i en bokskog för att få en uppfattning av bokskötsel, en härlig & intressant dag. Dock var nog det allra härligaste att vi slapp regnet som de hade lovat på väderrapporten!

Passade på att ta en löptur när vi kom hem, sprang förbi både en och en annan hare & ett gäng dovhjortar. Tätheten på vilt är lite högre här än hemma kan jag påstå… 🙂

Kom hem till ett dukat bord & middagen serverad av Nisse &
Mia. Himla lyxigt, (även om det är min & Mimmis matdag imorgon…) Men det är en annan femma! Nu ikväll har det blivit kortspel och blocketsurfande för mig & Mia.. Hon är på jakt efter en bil & jag ett vapenskåp… Min historia slutade dock med att pappa får åka och kika på ett åt mig imorgon på en jaktbutik hemma, förhoppningsvis verkar det lika bra som jag tycker. Men vad vet jag, för ett år sedan trodde jag aldrig att jag desperat skulle leta efter ett eget vapenskåp. Tur att man har världens bästa föräldrar, tro annars hur man hade överlevt mitt ständiga halvt hetsiga liv?

Annat de är bra på är att se till att Nittra har det bättre än bäst nu när jag är borta. Båda är duktiga på att lämna dagliga rapporter hur det är med N, fint det! Hon & jag ska ju åka iväg på träningsläger direkt när jag kommer hem, det kan nog vara bra för jag antar att hon lever ett allt för lyxigt liv dessa sex veckor 🙂 Sedan så ska det bli kul att komma igång med hundträningen på riktigt igen, och då är det bra med en kickstart. Något annat vi ser framemot är lydnadsSM som för en gångs skull går i Norrland, och inte nog med det, världens bästa träningskompisar är kvalad in & ska tävla. Såklart vi ska vara på plats!!

20140506-214916.jpg

20140506-214924.jpg

20140506-214948.jpg

20140506-214935.jpg

20140506-215011.jpg

