Hemmavistelsen fick sig verkligen en rejäl kickstart, med kennelläger, jobb på söndagen och ett jobbstart på måndagen. Det kanske inte är så konstigt att man är trött på kvällarna trots allt,med allt nytt som rör sig i huvudet. Helt nya system som man inte är van med ska läras in & helt nya jobbrutiner väntas! Men det är så kul att få komma ut i skogsnäringen! Vilka erfarenheter vi kommer att få i sommar!!

Denna vecka har jag fått hoppa in lite överallt för att min handledare har varit sjuk. I måndags fick jag vara med på naturvådsbränning, vilket var riktigt häftigt!(för en jägmästarstudent vill säga…;)) Sedan i tisdags fick jag hänga med en äldre kursare till mig och lägga traktdirektiv, som egentligen inte heller är min arbetsuppgift men roligt att få vara med på! Idag har jag börjat smått med mitt eget, ungskogstaxering. Försökt sätta mig in i systemen, lära mig handdatorn och kolla in bestånd. Ungefär sånt har jag sysslat med de senaste dagarna och jag tror att denna sommar kommer bli galet lärorik, även om jag känner att jag inte står på fastmark ännu.

Men livet är väl till för att få utmaningar ellerhur?

Sedan det där faktumet att det faktiskt är sommarlov tills första september, fredagen innebär ledig dag, födelsedagshäng med släkt & vänner och att skattepengarna har trillat in på kontot gör att denna kväll känns så där lite extra bra!

 

