Ibland toppas livet av underbara godbitar, som egentligen kanske inte behöver vara särskilt speciella men som ändå gör vardagen så där lite bättre. Efter jobbet igår slöt jag upp med världens finaste Jack, vi skulle spendera några timmar med varandra nu när han var uppe på besök, och han är en sån där person som alla bara gillar från början till slut, på grund av sin sköna personlighet & sociala förmåga att fånga upp personer. Vi hann strosa runt en hel del, innan vi tillslut begav oss till en gemensam vän för att bada vildmarksbad & surra bort ett par timmar! 

Vi började även att kolla Nyckeln till frihet om ni inte har sett denna film (som jag inte hade gjort…!) så MÅSTE ni göra det, SÅ bra! Vilket kanske inte är så himla konstigt med tanke på att den just är världens bästa film… 

Hade egentligen tänkt att jobba in lite timmar idag, men det kändes skönt med EN ledig dag denna vecka då hela midsommar innehöll jobb på mitt andra ställe.. Så jag lät mig vara ledig, och jag har verkligen försökt hålla denna dag så blank som möjligt då det var mer än nödvändigt!

Tog en långfrukost framför andra halvan av filmen som vi inte hann se igår, sedan begav sig jag & Nittran oss ut på ett löppass, vi körde en mil & la in lite backintervaller på det och det kändes verkligen hur bra som helst, så man måste komma ihåg denna minneskänsla när man kör pass som inte alltid är så härliga, typ alltså nästan jämt.. 😉 Det är ju trots allt bara två veckor kvar till loppet i Ånge, och vi kanske skulle ha behövt ha lite fler mil i benen än vad vi har men det ska nog gå ändå, förhoppningsvis… 🙂 Kanske…

Vädret är ju som det är här uppe, så mellan regn/hagelskurarna traskade jag, Sarek & Faxabraxa på en långpromenad, lite kvalitetstid med de behövs ibland också, guldprickarna!

Jajust, ikväll bokade vi även biljetter till Life In Color, ett fett evenemang som är världens största färgparty och det kommer bli så. himla. grymt. Med höstens alla planer är jag pretty sure att det kommer bli grymt studentliv i höst, men mer om det någon annan gång, myst ner mig i sängen med Nittran & en söndagsfilm. En perfekt söndag för att ladda upp inför en vecka med många jobbtimmar per dag, & kvällarna fyllda med träningspass inför loppet, men vad gör det när helgen kommer innebära långhelg & fjälls med en bästis, inte så mycket alls, inte det minsta helt enkelt!

PUSSHEJ!

