Mycket just nu. Åskovädret i söndags orsakade en brand som vi har haft fullt upp med, och som har inneburit långa arbetsdagar. Men istället så kan jag kompa ut en ledig fredag, och det är ju inte fy skam må jag säga! 

Imorgon efter lunch får jag nämligen nycklarna till lägenheten, och får se den för första gången på riktigt. Woopwoop, så spännande! Jag ska börja så smått att packa in saker under kvällen och städa ut Majasakerna från matematikgränd, sedan har jag även trängt in en middag med några högt saknade jägmästare också, ojojoj, så härligt det ska bli att ses igen. Se Umeå. Sist jag var där var ju för tusan före påsk, jättelänge sedan ju!

Jag saknar Umeå, jag saknar Iksu, jag saknar studentlivet, fast mest av allt saknar jag nog människorna. 

Åh, så härligt att få börja packa upp allt som har inhandlats under sommaren och få se hur det blir, resterade delen av familjen kommer upp på lördag som flytthjälp, och jag kan nästan inte vänta på att få se hur det bliiiiiir! 

Annars så är det verkligen sommar, hjortonplock i skogen, varmt, soligt, lite regn, jordgubbar i mormors trädgårdsland, Ernst, och nu är precis lönerapporten inlämnad. En torsdag i juli. 

Tyckte nyss jag lämnade in min förra lönerapport och redan så var julimånad över också, men jag är säker på att augusti kommer leverera också. Hela två veckors ledighet väntar ju på oss denna månad, och mycketmycket annat. Så vi välkomnar augusti med en flytt, och ett litet nytt kapitel men först så ska jag & tysken stupa i säng för snart dör min dator av låg batteri, och det är gode dags att få sig några timmar sömn! Hejsvejs!

