Igårkväll anlände jag till Övik för att knappt hinna befinna mig på platsen innan det var dags att bege sig hemåt till Umeå igen. Nittra ska på kollo och jag saknade att inte ha med hund så Sarek fick följa med upp medan Nittra är hemma på rehab, då hon måste ligga i vila & inte kan hänga med på veckans prövningar, som kommer innebära långa arbetsdagar i fält.

Imorgon sticker vi ju ut i skogen & ligger borta en vecka, jag, Mimmi & Sarek då. Sedan hinner vi knappt hem, tryckte in en skogissittning mellan & åker till Dalarna därpå. Någonstans där ska jag även hinna hem till Övik också, och vara på plats på klubben & supporta mina favoritekipage när de kommer hit upp och tävlar. Sedan är vi inne i oktober. Är det inte lite sjukt hur fort tiden går?

Nu ikväll har vi haft en riktig myskväll med några fina jägmästare, goa kräftor, äcklig snaps & gott vitt vin. Såna kvällar som gör att man är så tacksam att man började plugga på skogis och få chansen att träffa alla dessa, klasskamrater som äldre kursare & yngre kursare. Så himla tacksam.

Tills vidare, ha det gott!
Agnes svar på när jag sa att min hund är fin, förstår inte hennes resonemang liksom…

IMG_2379.PNG

