Tidigt på måndagen fylldes bussen vid skogis med ett gäng fina 12/17 studenter. Tredje & sista sverigeresa, & denna gång stod Dalarna på agendan. Dalarna har bjudit på fint väder, bra exkursioner, & mysiga stunder på kvällarna. En alldeles jättemysig resa med bästa klassen alltså, för nog är de då bäst. De där fina skogsmänniskorna från olika delar av landet. De som förgyller varenda dag på ett eller annat sätt!

Nittran, var ju på besök hos veterinär i måndags. Kraftig inflammation, atros här & där & pålagringar på höfterna kunde konstateras. Medicin för dyra pengar, i form av smärtlindring & inflammationshämmande. Något sånt är summan av besöket, jag har inte riktigt tagit in allt, då jag inte var på plats själv.

Det är väl i dessa stunder man är extra lycklig över sina föräldrar när de säger ”vi tar veterinärkostnaderna”, för jag lovar er. Det är inte billigt att ha en söndrig hund.

För att återkoppla till klassen igen så är de så himla gulliga, bryr sig & undrar & förstår.

Kanske inte världens bästa början av en resa, man vill ju såklart att ens hund ska vara felfri, ellerhur? Men inställning är allt, och denna resa blev verkligen hur bra son helst SÅ härliga dagar.!

Imorgon blir det halvdag innan vi börjar rulla norrut igen, och en långhelg i Örnsköldsvik vankas med andra fina människor som jag också tycker om, så himla mycket. Men mest längtar jag nog att få klappa om min gråa vän, som jag inte träffat på två veckor nu!

IMG_2500.JPG

IMG_2494.JPG

IMG_2496.JPG

IMG_2499.JPG

