Sedan i söndagskväll hänger lille Prins hos oss, en vorstehvalp på 10 veckor. Han blir här i drygt en vecka och har anpassat sig in i vår lilla familj så otroligt bra, nästan för bra. För han skulle jag minsann vilja behålla, en av de finaste valpen jag har träffat, så otrolig härlig. Tur att hans uppfödare kommer vilja ha tillbaka honom när de kommer hem från fågelhunds VM i Italien nästa vecka…

Efter att ha suttit på föreläsning om rennäring och samråd med samer hela dagen, som i för sig var himla intressant, var det bara att sätta sig och försöka få något skrivet på rapporten så man kan fokusera på tentaplugg inför den kommande tentan. Prinsen har varit på dagis hos Linnea & Loke under eftermiddagen medan jag satt på föreläsning så han var riktigt trött när vi kom tillbaka till lägenheten, det tackar vi för, jag & Nittran.

Skrivandet gick relativt trögt tidigare idag, meningarna som byggdes kändes bara överflödiga, och det var mycket mysigare att mysa med valpmagen som låg upp och ned i soffan.

Min räddning var Sara som sa åt mig att hänga med på Iksu och köra ett effektivt 40 minuters pass, tvekade lite, rapporten är ju långt ifrån klar. Men bestämt så knatade vi iväg på Iksu, släppte alla pluggtankar och bara fokuserade på annat. Och det var himla bra det, för så mycket bättre rapportskrivandet går just nu. Träning alltså, det gör verkligen underverk.

Så slut för denna lilla paus, dags att kissa valpen i snöstormen ute, därefter får resterande timmar på denna kväll ägnas åt skogsbruksplansrapporten.

Imorgon är det helg (igen), veckorna går sååååå snabbt!, efter fredagstraditionen på Iksu ska bilen packas med hundar & packning, och en helg i Övik väntas. Nog den sista på ett bra tag, så vi ska njuta, och såklart skriva lite rapport. Men mest njuta. Eller måste nog bli en del rapport också, vi får helt enkelt njuta och skriva rapport! 😉

