Lördagens sittning var så gaaalet roligt, älskar verkligen att umgås med dessa människor, blir ofta helt galet. Ungefär som i lördags. Den var så rolig att vi höll kvar partykänslorna efter kårhusets stägning hemma hos mig i ytterligare några timmar. Vilket verkade som en bra idé då, desto sämre idé dagen efter. Fast det fick det vara värt med tanke på hur roligt vi hade det, med lägenheten smockad med både folk och jakthundar… Detta innebar två timmars bra sömn, en stökig lägenhet och sängen var min bästa vän nästan hela dagen tills Agnes ringde och drog upp mig, fick ett tokryck och städade lägenheten och Agnes räddade mig med middag och kvällen fortsatte i ungefär samma anda som resten av dagen fast i soffan framför en film, med Agnes som sällskap! Bra vän. Bästa vän.

Gissa hur lycklig jag var i morse när jag insåg att vi började först tio, världens lyx och kan ha varit den mest nödvändigaste sovmorgonen i hela världen. Dagendagen efter innebär många måsten, toklång dag i skolan, veckohandling & snart ska jag sticka iväg på träning med Anton & Krippe för att avsluta dagen med att fixa matlådor och plugga inför fredagens seminarie, känner att planering är a och o just nu för att hinna med allt som behövs.. 😉

Denna vecka ser lite lugnare ut med aktivitetsfronten än förra, skolan och träning ska få desto större plats. Och en snabbvisit hemma vankas för att hjälpa favoritbror med lite flytt och målning, när jag väl bestämde mig för att åka hem kom hemlängtan som ett brev på posten. Tror att jag har haft för fullt upp för att känna efter tidigare, men det ska bli riktigt gott att komma hem till familjen och hundarna. Även fast det bara varar för några timmar egentligen. Det var så länge sedan sist, men framförallt att få pussa på min schäfernos och gå hundpromenader. Sedan kommer det bli mycket flyttstäd.

Nästa hemgång blir först den 23:e december så det blir perfekt att få känna på Övik och bara samla en massamassa energi! Galen skillnad mot förut, då jag var hemma minst varannan helg. Antar att livet i Umeå har fått en helt annat innebörd, och jag har ju faktiskt en hel familj här uppe också som man vill hinna med! & ett boende som man vill hinna pyssla med!

Något annat som kom på posten idag var ett paket, kände direkt igen handstilen och ville börja gråta av lycka när jag öppnade paketet. De briljerar varenda jäkla dag mina vänner.!

Dags att packa ihop inför träningen och sticka iväg, ska trots allt vara där om 15 minuter, tuuuur att man har en snabbcykel! 😉

