Helt ärligt är det så himla skönt att inte behöva ha ständigt dåligt samvete att Nittris behöver vara ensam hemma så mycket, visst att det är prioriteringar som gäller men med långa skoldagar, träning som vill bli avverkad och faktiskt hinna känna sig som en student däremellan, är faktumet att hon har det bättre än bäst hemma. Men idag är saknaden lite mer ekande i hjärtat, då lillan faktiskt blir hela 6 år. Förstår ni. Sex år!!

Och om jag saknar henne, att jag gör! Varenda eviga gång hoppas jag att jag ska få mötas av hennes blick när jag öppnar dörren & få somna med fingrarna inlindad i hennes päls. Men det vore bara egoistisk att ha henne här, när hon kan få ha det så mycket bättre hemma. Hon får nog lika mycket stimulans på båda ställena men hemma behöver hon knappt vara ensam, vilket hon behöver här. Lite för ofta för mitt samvete.

Men det är ju bara för en tid, denna kurs kommer ju få ett slut någon gång som tur är!

Dags att trycka i sig maten, hoppa in i duschen & en kväll med tjejerna i klassen, vin & ost väntar. Imorgon, kommer en Öviksfavorit upp som ska lunchas med & sedan på kvällen storpartaj hos en klasskompis. Tror vi alla behöver denna helg, det har varit mycket nu ett tag, och man behöver ha lite kul i helgen för att ladda upp inför veckans tenta & allt vad den kommer innebära.

Men framförallt, ska jag tänka på mitt hjärta hemma & fira hennes dag. För hon är då värd allt!

IMG_3273.JPG

