IMG_3335.JPG

Typiskt så här känner jag mig just precis nu.

Umeå har varit rätt grått & trist de senaste dagarna, och att vi dessutom är inne i en tentaperiod lyfter inte upp ens tillvaro speciellt. Trodde jag.

Tills jag började fundera & hitta positiva saker i det mesta som hänt mig under dagen. Så idag grävde jag fram vad jag är speciellt lycklig över just denna dag, så lite som;
– att grannen kom & sa att det är så roligt att vara granne med mig då jag alltid är så glad & pratsam. Gjorde min fortsatta dag! Så gulligt alltså att bara komma och säga det, bara så där.

– att komma till omklädningsrummetsskåpet efter ett svettigt pass & mötas av ”Hej, jag tänkte komma över till dig dricka vin och äta ost & kex istället för att ha tentaångest” (om det var ett vinnande koncept får vi helt enkelt se imorgon!)

– att få en blomma ”för att man behöver inte ha en pojkvän för att få blommor.” som anledning

– att jag hela dagen idag har fått plugga med människor som jag tycker om på en plats jag tycker om.

– och att jag tror att alla vi kommer fixa tentan imorgon, med goda marginaler

– att jag får binda nya kontakter med folk som jag träffar tackvare min fantastiska utbildning. Folk som man bara klickar så där direkt med.

– att jag är så förbaskad lycklig & försöker vara övertacksam över alla saker som händer mig.

– att jag ska unna mig ett riktigt roligt träningspass, fylla på kylskåpet (som stått tomt då jag inte tycks haft tid att fylla på det) & se bio med några av mina brudar imorgon efter tentan. För oss är det viktigt att unna oss saker, för det får oss att kämpa lite hårdare. Vad unnar du dig? Vad är din morot i spelet?

GodnattKRAM från en tjej som lärt sig att leva livet.

