Ni vet den där lediga soliga dagen som jag efterlyste i veckan, den kom nämligen idag. Strålade sol, blå himmel och en lördag. Och man kan ju inte annat än att vara lycklig med detta väder, vi är ju inte precis bortskämda med solljuset!

Att jag dessutom tjuvade med mig mysiga labradortiken Myntha och busiga vorstehvalpen Patron igårkväll, gjorde att vi började dagen med en långpromenad i solskenet och fyllde på energiförrådet riktigt rejält. Vad jag har saknat hundpromenaderna nu när jag inte har någon hund här hemma att gå med, tur man har snälla vänner som lånar ut sina hundar när begäret är som störst.

De två svarta hundarna ligger utslagna i lägenheten, och jag har precis tagit en paus från pluggandet, så ja, helt ledig dag kanske jag inte har, men jag får spara de lediga dagarna till jullovet som inte är allt för långt borta ändå.

En timme till med plugg, sedan får det vara färdig pluggat för idag, hundarna ska återlämnas, mat ska handlas och en kväll med hundtjejerna för adventsmys hemma på Rullstensgatan väntas. Det blir himla bra, efter många helger med dansgolv, drinkar och sena nätter så behöver man ibland såna här mysiga kvällar för att bara vara.

Fick denna snapchat av min bror för ett tag sedan, hur glad i hjärtat blir man inte. Världens bästa familj. Och lite ångest i hjärtat när man inser att ens hund inte ser ut att vara två år längre.. Tiden, kan man bara inte pausa den ibland, jag hinner ju inte med!

Trevlig helg alla kära!

nittra

