Här var det ett tag sedan något skrevs, och vad mycket som har sedan sist hörni.! Jag hoppas ni alla har haft en fin julledighet och njuter över lediga dagar i denna julefrid, här uppe levererar dagarna med strålande sol och flera minusgrader, och äntligen känns det som riktigt vinter!

Ett snabbesök i Västerås hos bästa Sofie, drygt en vecka i huvudstaden, kalla tår, julstress, rika stockholmare, och mångamånga julgranar. En miljon rikare till studieresan, mysiga kvällar i Stockholm med klasskamraterna och mycketmycket mera har hunnits med sedan senast. Vilka äventyr vi får vara med om, vi jägmästarstudenter, men inget slog nog att få landa på Örnsköldsviksflyglats kvällen den 23:e, möta pappa i entren och kasta upp bagageluckan på volvon och mötas av en chockerande schäfer som jag inte sett sedan sex veckor tillbaka, och att dessutom mötas av ett snöklädd landskap efter flera regniga dagar i Sthlm. Södern i all ära men inget slår de norra delarna av landet alltså!

Sedan dess har alla lediga dagar innehållit jobb, idag var det tänkt att jag skulle vara ledig men blev inringd och en kväll på jobbet vankas, dock känns det inte så dumt när jag fick börja dagen i världens finaste vinterväder och med min bästis.

Imorgon är ledigheten ett faktum då dagen är uppbokad från morgon till kväll. Jag älskar lov hemmavid, samtidigt som en saknad efter Umeå & mina finingar finns och gror.

